8:40 1403/02/15
نامه رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز به اتحادیه بین المللی کانون های وکلا (IBA):

قوانین بین المللی در حملات اخیر به غزه نقض گردید

صافی نیوز/ متأسفانه توسل به خشونت مسلحانه با بی توجهی کامل به اسناد حقوقی بین المللی مانند چهار کنوانسیون ژنو و پروتکل های الحاقی مربوطه، اساسنامه رم و سایر اسناد حقوقی در زمینه حقوق بشردوستانه، کنوانسیون منع نسل کشی، کنوانسیون حقوق کودک، کنوانسیون حقوق زنان و غیره صورت گرفته است.
شهدای غزه

به گزارش صافی، رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز در این نامه بیان داشت، ما به عنوان حقوقدان، به صورت فردی و جمعی، متعهد شده ایم که از حقوق مردم و عدالت در همه سطوح، اعم از ملی و بین المللی دفاع کنیم. ما متعهد هستیم که تلاش های خود را برای حل و فصل اختلافات و درگیری های حقوقی با هدف نهایی تحقق عدالت هدایت کنیم. بدین منظور، استقلال کانون های وکلای دادگستری به عنوان یک نهاد مدنی در همه کشورها از اهمیت ویژه ای برخوردار است و برای فعالیت صحیح وکلا و کانون های وکلا و تحقق کار آنها امتیازی مسلم تلقی می شود.

حسین طالع در بخشی از این نامه به نقض اسناد و قوانین بین المللی توسط رژیم صهیونیستی اشاره کرده و عنوان داشته است: متأسفانه توسل به خشونت مسلحانه با بی توجهی کامل به اسناد حقوقی مهم بین المللی مانند چهار کنوانسیون ژنو و پروتکل های الحاقی مربوطه، اساسنامه رم و سایر اسناد حقوقی در زمینه حقوق بشردوستانه، کنوانسیون منع نسل کشی، کنوانسیون حقوق کودک، کنوانسیون حقوق زنان و … صورت گرفته است.

رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز در خصوص حملات رژیک صهیونیستی علیه مردم غزه و نقض قوانین حقوق بشری، نامه ای خطاب به رئیس اتحادیه بین المللی کانون های وکلا (IBA) نوشت.

در همین راستا حسین طالع رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز، با توجه به برگزاری سالانه IBA از ۷ آبان در پاریس و همزمانی آن با فجایع غزه، در نامه ای به آلمودینا مندویل، رئیس اتحادیه بین المللی وکلا، خواستار اقدامات موثر این نهاد در سطوح بین المللی و جلوگیری از نقض حقوق بشر شده است. در ادامه این نامه به برقراری صلح و آتش بس فوری در غزه تحت نظارت مستقیم سازمان ملل متحد تاکید شده و آمده است: ما پذیرش قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل را دارای اهمیت حیاتی می دانیم. ما معتقدیم که اتحادیه بین المللی وکلا(IBA) در موقعیتی است که می تواند مکانیزمی موثر برای کمک به بهبود شرایط طراحی کند و امیدواریم از اشکال مختلف نقض قواعد حقوق بین الملل پیشگیری کرده و از حقوق بشر بین‌المللی با تأکید ویژه بر حقوق بشر دوستانه بین‌المللی، به ویژه حقوق جنگ حمایت کنیم.

وی در ادامه نسبت به همکاری با این نهاد ابراز امیدواری کرده و عنوان داشته است: مایه افتخار ما خواهد بود که در موقعیتی قرار بگیریم که با شما و موسسه محترمتان برای ایجاد یک نهاد حقوقی بین المللی در چارچوب IBA همکاری داشته باشیم تا از تلاش های وکلا و کانون های وکلای ملی در مقیاس جهانی و در راستای خدمت به هدف شریف ارتقای صلح و امنیت بین المللی استفاده شود.

رئیس کانون وکلای مرکز در بخش پایانی این نامه بر استقلال نهاد وکالت و وکلای دادگستری تاکید کرد و عنوان داشته است: با استفاده از فرصت، همچنین می‌خواهم بار دیگر بر اهمیت اصل اساسی استقلال وکلا و کانون‌های وکلا در پیگیری حرفه‌ای آنها برای دفاع از حقوق بشر تأکید کنم. به عنوان رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز ایران که خود یکی از بنیانگذاران IBA است، وظیفه دارم نگرانی عمیق خود را در مورد هر اقدامی از هر نقطه از جهان که استقلال نهاد وکالت را تضعیف کند، در میان بگذارم.

انتهای پیام/

محمد مهدی ترحمی
محمد مهدی ترحمی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}