10:32 1403/02/16

قیمت عرضه دام زنده در تهران تعیین شد

صافی نیوز / مدیرعامل سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران از آغاز عرضه دام زنده در ۱۷ جایگاه در پایتخت خبر داد و گفت: عرضه دام زنده کیلویی ۸۵ هزار تومان تعیین شده است.
دام زنده

به گزارش صافی به نقل از ایزنا، ایوب فصاحت روز شنبه در یک نشست خبری اظهار داشت: ۱۷ جایگاه ثابت و موقت عرضه دام بهداشتی دام زنده با همکاری شهرداران مناطق و اداره کل دامپزشکی راه اندازی شده است.

وی افزود: ۱۶۰ دامپزشک در تمامی جایگاه ها حضوری فعال دارند و قبل از دام و همچنین در حین ذبح و پس از آن نظارت کامل دارند.

فصاحت ادامه داد: همچنین ۳۰ ناظر شرعی در ۱۰۰ آغل دام حضور فعال دارند.

وی با بیان اینکه اگر لاشه‌ای دچار بیماری باشد، معدوم خواهد شد و دام دیگری برای متقاضی ذبح می‌شود، گفت: در مجموع ۱۸۰ مدیر به همراه کارشناسان خبره در مراکز برای مدیریت حضور دارند و ۱۰۰ آغل برای عرضه دام وجود دارد همچنین ۳۲۰ ذابح در این مراکز با سازمان مدیریت همکاری می‌کنند و امکان ذبح ۱۵ تا ۲۵ هزار دام در مراکز وجود دارد.

مدیر عامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار شهرداری تهران درباره ساعت فعالیت مراکز، نیز گفت: این برنامه از ساعت ۹ صبح امروز شروع شده است. همچنین فردا (۱۹ تیر) فعالیت مراکز از ساعت ۴ یا ۵ صبح آغاز شده و تا ۱۲ ظهر ادامه دارد اما نیروها تا ساعت ۱۵ در جایگاه‌ها حضور دارند.

وی با تأکید براینکه شهروندان دام قربانی خود را از مراکز بهداشتی تهیه کنند، گفت: اگر شهروندی دام زنده‌ای را از جای دیگری تهیه کرده می‌تواند با ارائه شناسنامه دام و با تأییدیه دامپزشک، دام را ذبح کند.

وی با بیان اینکه هنوز موردی از شیوع تب کریمه کنگو در تهران گزارش نشده است ، گفت: این بیماری یکی از بیماری‌های مشترک انسان و دام است و برهمین اساس عرضه دام برای عید قربان، حساسیت بیشتری دارد به همین منظور شهروندان ۲۴ ساعت پس از ذبح، دام را در یخچال نگهداری کنند و از دست زدن به احشای دام خودداری کنند.

مدیرعامل سازمان میادین شهرداری تهران با بیان اینکه قیمت نهایی همان کیلویی ۸۵ هزار تومان است، افزود: معتقد هستیم که قیمت نباید افزایش یابد چرا که در بسیاری از کشورها برای انجام این سنت حسنه، قیمت کاهش پیدا می کند نه اینکه بیشتر شود درحال حاضر سقف قیمت برای هر کیلوگرم دام زنده، ۸۵ کیلوگرم اعلام شده است.

فصاحت تاکید کرد: ما به وزارت جهاد کشاورزی درخواست دادیم که چهار هزار دام یارانه‌ای برای تعادل قیمت دراختیار سازمان میادین میوه و تره بار قرار دهد که وزارت جهاد پس از درخواست ما اعلام کرد که در هر جایگاه دو غرفه به سازمان اتکا و ستاد اجرایی فرمان امام داده شود تا تعادل قیمت رخ دهد.

وی با بیان اینکه بهتر بود افزایش قیمت پس از عید قربان اتفاق می‌افتاد، تاکید کرد: احتمالا قیمت عرضه شده زیر ۸۵ هزار تومان خواهد بود اگر سه تا چهار هزار دام به صورت یارانه‌ای دراختیار ما قرار گیرد، این رقم قیمتی کاهش خواهد یافت.

مدیرعامل سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران خاطرنشان کرد: باتوجه به نظارت مستمر، امکان گران فروشی در مراکز وجود ندارد اگر کسی بیشتر از قیمت اعلامی دام را در جایگاه‌ها به فروش برساند با او برخورد خواهد شدهمچنین شهروندان می‌توانند از طریق سامانه‌های ۱۳۷ و ۱۸۸۸ نقطه نظرات خود را به شهرداری اعلام کنند.

انتهای پیام/

سردبیر
سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *