لایحه بودجه ۱۴۰۱ چگونه بررسی می شود؟

صافی نیوز / رئیس مجلس روند بررسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور در مجلس شورای اسلامی را تشریح کرد.

به گزارش صافی به نقل از ایسنا، محمد باقر قالیباف پس از ارائه لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور از سوی رئیس جمهور به مجلس شورای اسلامی بیان کرد: رئیس جمهور به نکاتی بر حق در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ از قبیل اصلاح ساختار بودجه، کنترل نقدینگی و تورم و شفاف‌سازی آن اشاره داشت که ان‌شاءالله با همکاری مجلس شورای اسلامی و دولت و انجام کار کارشناسی دقیق این امر در تدوین لایحه بودجه سال آینده محقق خواهد شد.

وی در ادامه اظهار کرد: براساس آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی لایحه بودجه تکثیر خواهد شد و در اختیار همه نمایندگان قرار می‌گیرد سپس نمایندگان ۱۰ روز فرصت دارند تا پیشنهادات خود را به کمیسیون برنامه و بودجه ارائه کنند. کمیسیون برنامه و بودجه نیز ۱۵ روز فرصت بررسی خواهد داشت.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: سپس بعد از بررسی آن در کمیسیون برنامه و بودجه، ۱۵ روز در کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی لایحه‌ بودجه مورد بررسی قرار خواهد گرفت و در صورت تقاضای کمیسیون تلفیق، ۱۵ روز دیگر فرصت تمدید جهت بررسی وجود دارد. با همکاری مجلس و دولت ان‌شاءالله شاهد خواهیم بود که در مدیریت جدید و دولت جدید بودجه‌ای اثرگذار در کشور به تصویب خواهد رسید.

انتهای پیام/