امیر نصیرزاده مطرح کرد؛

لزوم به کارگیری سامانه‌های هوشمند و تجهیزات بدون سرنشین در نهاجا

صافی نیوز - فرمانده نیروی هوایی ارتش گفت: بکارگیری سامانه‌های هوشمند به ویژه در حوزه مهمات و همچنین بکارگیری بیش از پیش تجهیزات بدون سرنشین، به صورت جدی در دستور کار نیروی هوایی ارتش است.

به گزارش خبرنگار مهر، امیر عزیز نصیرزاده فرمانده نیروی هوایی ارتش در جشنواره مالک اشتر نیروی هوایی ارتش که صبح امروز(دوشنبه ۱۴ مرداد) در هتل نهاجا برگزار شد، اظهار داشت: هدف از اشراف این است که هر فرمانده و یگان اشراف کاملی به مجموعه زیر دست و توانمندی‌ها داشته و بتواند برنامه درستی برای آینده طراحی کند.

وی ادامه داد: با اشراف اطلاعاتی می‌توان برنامه ریزی درستی برای آینده داشت و اولویت های برنامه ها را مشخص و عملکرد بهتری داشت.

فرمانده نیروی هوایی ارتش در ادامه با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت نیروی کار آمد در موفقیت سازمان‌ها گفت: نیروی انسانی کارآمد انقلابی و ولایی در نیروهای مسلح بسیار مهم و راهبردی است، این نیروهای کار آمد و ولایی هستند که می‌توانند موجب موفقیت و تغییر معادلات شوند.

امیر نصیر زاده با اشاره به حمله نظامی آمریکا به عراق گفت: در زمانی که همه می‌گفتند نیروی هوایی ارتش عراق زمین گیر شده است،  ۲۰۰ جنگنده پرواز و به جای دیگری رفتند، اگر  ۲۰ نفر از خلبان‌های عراقی نیروهای ولایی و کار آمد بودند چه آسیب هایی می توانستند به نیروهای آمریکایی وارد کنند. این موضوع اهمیت نیروی انسانی کارآمد و ولایی را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه نیروی انسانی باکیفیت می‌تواند خلاء کمبود تجهیزاتی، اعتباری و بسیاری‌ از ضعف‌های دیگر را پر کند، گفت: ما در گزینش نیروی هوایی یک تغییر ریل ایجاد کردیم ‌و فعلا ترکیبی از فراخوان عمومی و عضویابی را فعال کردیم.

فرمانده نیروی هوایی ارتش با بیان اینکه ما تلاش می‌کنیم تربیت را در کنار آموزش قرار دهیم چرا که اعتقاد داریم آموزش به تنهایی چندان به کار نمی‌آید، عنوان کرد: در بدنه نیروی هوایی ارتش در تلاش برای نهادینه سازی فرهنگ سازمانی آمیخته با آموزه‌های اسلامی هستیم.

وی با بیان اینکه با تشکیل گروه نجوا (نیروهای جوان ولایی و انقلابی) در تلاش برای شناسایی استعدادها در نیروی هوایی ارتش است، گفت: مهارت‌افزایی و چند مهارتی بودن، از جمله برنامه‌های نیروی هوایی است که باید استارت آن از زمان تحصیل در دانشکده هوایی بخورد.

فرمانده نهاجا ادامه داد: مدرسه مدیریت هوایی را در دانشکده هوایی تشکیل دادیم و دوستان‌مان که می‌خواستند افسری بگیرند در دوره‌های این مدرسه شرکت کردند و این برنامه ادامه دارد.

امیر نصیرزاده یادآور شد: بکارگیری سامانه‌های هوشمند به ویژه در حوزه مهمات و همچنین بکارگیری بیش از پیش تجهیزات بدون سرنشین، به صورت جدی در دستور کار نیروی هوایی ارتش است.

وی در پایان گفت: از فرماندهان نهاجا می‌خواهیم گزارش‌هایی که ارائه می‌دهند، ابتکاری، دقیق و مرتبط با موضوع باشد.

انتهای خبر/