لزوم توسعه شهرهای اقماری تهران برای کاهش حاشیه نشینی در پایتخت

رئیس مجمع نمایندگان تهران در مجلس گفت: اعضای این مجمع به توسعه شهرهای اقماری پایتخت با هدف کاهش حاشیه نشینی توجه ویژه ای دارند. به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا عارف، در مراسم آغاز عملیات اجرایی زیرساخت های پردیس و مطالعات فاز دو قطار برقی تهران پردیس گفت: مجمع نمایندگان تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس […]

رئیس مجمع نمایندگان تهران در مجلس گفت: اعضای این مجمع به توسعه شهرهای اقماری پایتخت با هدف کاهش حاشیه نشینی توجه ویژه ای دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا عارف، در مراسم آغاز عملیات اجرایی زیرساخت های پردیس و مطالعات فاز دو قطار برقی تهران پردیس گفت: مجمع نمایندگان تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی توجه ویژه ای به توسعه شهرهای اقماری تهران برای کاهش حاشیه نشینی در پایتخت دارد.

عارف با بیان اینکه توجه به مشکلات مسکن مهر پردیس در اولویت پیگیری های اعضای مجمع نمایندگان تهران قرار دارد، افزود: وزارت راه و شهرسازی قول داده است تا مسکن مهر در آینده نزدیک به پایان برسد.

به گفته وی: مسکن مهر پردیس در حال حاضر همچنان چند هزار نفر طلبکار دارد که مسئولان مربوطه قول داده اند تا این چندهزار نفر هم دارای واحد مسکونی شوند.

رئیس مجمع نمایندگان تهران در مجلس یادآور شد: ساخت فاز دو متروی تهران-پردیس و تهران اسلامشهر از حساسیت بالایی برای نمایندگان تهران برخوردار است به خصوص که شهرستان پردیس پتانسیل بالایی در همه بخش ها داشته و می تواند در خدمت توسعه ملی باشد.

نماینده مردم تهران در مجلس افزود: ۸ هزار لکه واحد صنعتی در منطقه شرق تهران و شهرستان پردیس وجود دارد که باید ساماندهی شوند. ما در جلسات متعدد تصمیم منطقی برای ساماندهی این لکه های صنعتی اتخاذ کرده ایم اما گفته می شود که یک مدیر دیگر تصمیم جدیدی گرفته است که باید اجرای این تصمیم منطقی برای رفع آلایندگی های صنعتی عملیاتی شود.

عارف با اشاره به مشکل کمبود واحد درمانی در پردیس گفت: شهر جدید پردیس قرار است در راستای اجرای سند چشم انداز به مرکز توسعه فناوری های پیشرفته تبدیل شود.