لزوم مراجعه زودهنگام به پزشک در صورت ابتلا به کرونای انگلیسی

صافی نیوز / یک اپیدمیولوژیست گفت : مردم باید با رعایت شیوه نامه های بهداشتی از ابتلا به کرونای انگلیسی جلوگیری کرده و قبل از حاد شدن بیماری به پزشک مراجعه کنند.

به گزارش صافی به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، احمد مهری کارشناس بهداشت عمومی و اپیدمیولوژیست با اشاره به آخرین وضعیت ویروس جهش یافته انگلیسی کرونا در کشور اظهار کرد: با توجه به شناسایی مواردی از ابتلای افراد به ویروس کرونای انگلیسی مردم باید مراقبت بیشتری از خود در برابر ابن بیماری داشته باشند. در حال حاضر تشخیص نوع بیماری کرونای انگلیسی با نوع رایج کمی سخت است و برای انجام این کار باید از روش‌های توالی یابی و ژنتیکی استفاده کرد.

او ادامه داد: در حال حاضر تشخیص بیماری نوع کرونای انگلیسی گران‌تر از نوع قبلی است، ولی تست‌های پی سی آر هنوز توانایی تشخیص بیماری کرونا را دارد، اما نمی‌تواند افتراق کرونای قبلی با ویروس جهش یافته انگلیسی را تشخیص دهد.

مهری بیان کرد: در حال حاضر میزان آمار مبتلایان به بیماری کرونای انگلیسی بالاتر از موارد شناسایی شده در کشور است و معتقدیم که امروزه باید به موضوع بیماریابی اهمیت بیشتری داده شود.

این اپیدمیولوژیست تاکید کرد: در حال حاضر بیماری کرونای انگلیسی در چندین استان‌ها کشور شناسایی و کشف شده است. با توجه به اینکه ویروس جهش یافته کرونای انگلیسی در تمام کشور چرخیده است مردم باید شیوه نامه های بهداشتی را مانند زدن ماسک و فاصله گذاری اجتماعی و فیزیکی به خوبی رعایت کنند.

او افزود: در حال حاضر میزان سرایت پذیری و انتقال ویروس جهش یافته انگلیسی بیشتر از نوع قبلی است و اگر مردم دیر هنگام و با حال بد به پزشک و بیمارستان مراجعه کنند در آینده‌ای نزدیک ما شاهد تکمیل و اشباع دوباره تخت‌های بیمارستان‌های سراسر کشور خواهیم بود که با افزایش آمار بستری‌ها بالطبع تعداد فوت شدگان ناشی از بیماری کرونا افزایش پیدا خواهد کرد.

مهری گفت: مردم باید به موضوع تهویه هوا توجه کافی داشته باشند، زیرا برخی از افراد تصور می‌کنند که با زدن ماسک می توانند در اماکن شلوغ تردد داشته باشند که این موضوع کاملا نادرست است و چنین محیط‌هایی باید تهویه مناسب داشته باشد.

او افزود: افراد مشکوک باید در خانه بمانند و از تردد در سطح شهر به صورت جدی پرهیز کنند. متاسفانه میزان رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در بین مردم کاهش پیدا کرده است و این موضوع زنگ خطری در مواقع اوج گیری اپیدمی محسوب می‌شود.