لغو اصل ۸۵ طرح صیانت در صحن مجلس یک رای کم آورد

صافی نیوز / تصمیم گیری درباره بررسی طرح "صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی" در کمیسیون فرهنگی طبق اصل 85 قانون اساسی در این روزها به یکی از پرحاشیه ترین تصمیمات مجلس تبدیل شده است. امروز این طرح دوباره در جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت و در حالی که در رای گیری استمزاجی در جلسه غیرعلنی به لغو بررسی «طرح صیانت» طبق اصل ۸۵ رای داده بودند اما در جلسه علنی بر اساس رای گیری انجام شده بر تصمیم قبلی خود پافشاری کردند و همچنان باید این طرح طبق اصل 85 قانون اساسی بررسی شود.

به گزارش صافی، روز چهارشنبه ۶ مرداد ، با تقاضای تعدادی از نمایندگان مبنی بر بررسی طرح صیانت از حقوق کاربران فضای مجازی طبق اصل ۸۵ قانون اساسی در دستور کار صحن علنی قرار گرفت.

پس از اظهارات جدی مخالفان و موافقان این طرح، نمایندگان با ۱۳۰ رأی موافق با بررسی این طرح طبق اصل ۸۵ قانون اساسی موافقت کردند.  اما برای لغو این مصوبه ۱۳۱ رای لازم بود.

طبق اصل ۸۵ قانون اساسی، طرح صیانت از حقوق کاربران فضای مجازی در کمیسیون تخصصی مورد بررسی قرار می گرفت و بعد از تائید شورای نگهبان، به صورت آزمایشی اجرا می‌شود.

این تصمیم جنجالی مجلس واکنش ها و بازتاب های بسیار زیادی داشت به طوری که برخی از نمایندگان بر این موضوع اصرار داشتند که این طرح باید توسط مجلس و در صحن علنی تصمیم گیری شود و بعضی دیگر این طرح را محدود کننده حقوق افراد و به خطر افتادن بسیاری از کسب و کارهای اینترنتی دانسته اند.

سرانجام امروز علیرغم این که در صحن غیرعلنی با برسی طرح طبق اصل ۸۵ مخالفت کردند اما بعد از آن در جلسه علنی نتوانستند حداکثر آرا را به دست آورند. بر این اساس طبق تصمیم  قبلی، این طرح در کمیسیون ویژه مطرح و پس از آن بدون بررسی در صحن علنی مجلس، به شورای نگهبان ارسال خواهد شد.

انتهای پیام/