روسیه:

لهستان به مرکز اعزام تروریست ها به اوکراین تبدیل شده است

صافی نیوز / سازمان اطلاعات خارجی روسیه (اس.و.ار) اعلام کرد که لهستان به مرکز اعزام ستیزه جویان از مناطق مختلف جهان و تروریست های خاورمیانه به اوکراین تبدیل شده است.

به گزارش صافی به نقل از ایرنا، سازمان اطلاعات خارجی روسیه در بیانیه ای اعلام کرد: سرویس های اطلاعاتی آمریکا، انگلیس، کانادا و کشورهای دیگر عضو ناتو ، ارتباط با سرویس امنیتی اوکراین (اس.ب.او) را حفظ کرده اند.

در بیانیه سازمان اطلاعات خارجی روسیه گفته شده است: سرویس های اطلاعاتی غربی، اطلاعات تجسسی و نقشه ها و اطلاعات در مورد مسیرهای حرکت کاروان نیروهای روسیه در اوکراین را به سازمان امنیت اوکراین می دهند.

سازمان اطلاعات خارجی روسیه خاطرنشان کرد: سازمان های اطلاعاتی آمریکا و انگلیس، از لهستان برای اعزام ستیزه جویان از نقاط مختلف جهان به اوکراین استفاده می کنند.

براساس بیانیه این سازمان، آمریکا و انگلیس، لهستان را به مرکز لجستیکی برای ارسال تسلیحات و اعزام ستیزه جویان و تروریست ها ازجمله از کشورهای خاورمیانه به اوکراین تبدیل کرده اند.

کانال تلویزیونی زویوزدا متعلق به وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که آمریکا درصدد انتقال هزاران تروریست از سوریه به اوکراین است و برای این منظور برنامه ریزی کرده است.

به گزارش ایرنا، کانال زویوزدا روز جمعه اعلام کرد: مطابق برنامه آمریکا، تروریست های مرتبط با این کشور در سوریه که در مناطق خارج از کنترل دولت سوریه به سر می برند با هواپیما به اوکراین منتقل خواهند شد.

رسانه‌های روسی روز پنجشنبه از آغاز ورود گسترده مزدوران خارجی به کی‌یف خبر دادند. این مساله و امکان حملات گسترده آنها به واحدهای نظامی مسکو در مناطق مختلف اوکراین نگرانی روس ها را به شدت برانگیخته است.

رسانه‌های روسی از جمله شبکه‌های تلویزیونی سراسری این کشور و شبکه روسیه ۲۴ که اخبار جنگ را بطور آنلاین پخش می‌کنند روز پنجشنبه اعلام کردند که نخستین گروه‌های مزدوران اوکراینی وارد اوکراین شده اند.

انتهای پیام/