لیختن اشتاین کوچکترین کشور اروپا، چگونه است؟

صافی - لیختن اشتاین یکی از کشورهای کوچک قاره اروپا است. این کشور در مرکز قاره اروپا قرار دارد. صنعت گردشگری لیختن اشتاین از مهمترین درآمدهای این کشور کوچک اروپایی است. کیفیت خدمات و زندگی در این کشور در سطح بسیار بالایی دارد. حکومت این کشور نیز حکومت پادشاهی است. هم‌چنین با وجود مساحت و جمعیت بسیار کم، این کشور یکی از قدرتمندترین کشورها در حوزه اقتصاد و صنعت است.

لیختن اشتاین یکی از مهمترین مناطق در قاره اروپا بوده است. حکومت این کشور در سال ۱۷۱۹ به امپراتوری لیختن‌اشتاین و در نهایت در سال ۱۸۰۶ به حکومتی مستقل تبدیل شد.

این کشور به دلیل داشتن رشته کوههای زیبا، یکی از پرطرفدارترین مقاصد مسافرتی در اروپا است. هم‌چنین وجود پیست‌های اسکی زمستانی و بسیاری دیگر از جاذبه‌های گردشگری مانند موزه‌ها، گالری‌ها و قلعه‌های باستانی، کمک بسیار زیادی به صنعت گردشگری لیختن اشتاین کرده است.

ما در این مقاله به جاذبه‌های گردشگری خاص و پرطرفدار این کشور پرداخته و آن‌ها را به شما معرفی می‌کنیم.

وادوز، پایتخت لیختن اشتاین

likhten eshtain5

شهر وادوز از پرطرفدارترین پایتخت‌های قاره اروپا است. گشت و گذار در این شهر و بازدید و خرید از فروشگاه‌های این شهر از جاذبه‌های این شهر محسوب می‌شود.

یکی دیگر از جاذبه‌های وادوز، ساختمان پارلمان این کشور در نزدیکی رود راین است. هم‌چنین، خانه تساختمان تاریخی Rathaus از مکان‌های دیدنی این شهر به شمار می‌آید.

علاوه‌بر این‌ها، ساختمان کلیسای این شهر با نام Pfarrkirche که یکی از کلیساهای جامعه سنت فلور است نیز، مکانی دیدنی در پایتخت لیختن اشتاین است.

گالری هنر

likhten eshtain4

این گالری از معماری داخلی و خارجی بسیار زیبایی بهره‌مند است. در این گالری نمونه‌های بسیار زیبایی از آثار هنری مدرن و معاصر به نمایش عموم گذاشته شده است.

علاوه‌براین آثار هنری که به طور موقت در این گالری قرار دارند، مجموعه دائمی این نمایشگاه که شامل آثار هنری قرن نوزدهم از پادشاهان لیختن اشتاین است در اینجا قرار دارد.

هم‌چنین در محوطه مجاور این نمایشگاه، مجموعه‌هایی از آثار هنری معاصر که از سراسر جهان گردآوری شده‌اند، قرار گرفته است.

قلعه گوتنبرگ

likhten eshtain3

در ارتفاعات روستای بالزرس در جنوب لیختن اشتاین، قلعه‌ای با شکوه معماری قرون وسطی قرار دارد. نام این قلعه گوتنبرگ است.

این قلعه در بالای تپه‌ای به ارتفاع ۷۰ متر قرار دارد. هم‌چنین در این قلعه مقدار زیادی از آثار باستانی، کشف شده است. زیبایی‌های این قلعه شامل سالن کلیسا و باغ‌ گل‌های رز است.

این قلعه در فصل بهار و تابستان میزبان جشنواره‌های مختلفی مانند کنسرت‌های فضای باز و اجرای نمایش‌های تئاتر است.

منطقه شان

likhten eshtain2

در سه کیلومتری شهر وادوز در یک دره، یکشهر صنعتی کوچکی به نام شان قرار دارد. از آثار تاریخی این شهر می‌توان به کلیسای مربوط به قرن ۱۸ اشاره کرد، که معماری بسیار زیبایی دارد.

این شهر دارای نمایشگاه‌های تاریخی و هنری این منطقه و هم‌چنین موزه ماشین‌حساب و ماشین‌های تایپ است.

هم‌چنین در این شهر جشنواره دو روزه موسیقی، سرگرمی و غذا برگزار می‌شود و می‌توانید از این جشنواره شاد و مفرح لذت ببرید.

پیاده‌روی در مسیر تاریخی Eschnerberg

likhten eshtain1

با توجه به قرار داشتن کشور لیختن اشتاین در میان رشته‌کوه‌های آلپ و وجود مناطق روستایی و شهری عجیب و غریب در این کشور، گردشگران زیادی برای بازدید از قله‌ها و دامنه‌های این منطقه از سراسر اروپا و جهان، به این منطقه می‌آیند.

یکی از مسیرهای پیاده‌روی در این دامنه‌ها، مسیر ۱۵ کیلومتری Eschnerberg است که شهرهای بندرن و شلنبرگ را به هم متصل می‌کند.

از نکات قابل توجه پیاده‌روی در این مسیر تاریخی، مشاهده سکونتگاه‌ها و استراحتگاه‌های ماقبل تاریخ در این منطقه است. هم‌چنین از جاذبه‌های دیگر این مسیر، چشم‌انداز بسیار زیبا و شگفت‌انگیز از رود راین و کوه‌های معروف به سه خواهر(Drei Schwestern) است که در رشته‌کوه‌های راتیکون قرار دارد.

انتهای پیام/