عین اللهی:

مافیای دارو با اجرای طرح دارویار مقابله می کنند

صافی نیوز / وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه در طرح دارویار اختلاف بین ارز نیمایی و ارز ترجیحی به بیمه‌ها پرداخت می‌شود، گفت: مافیای دارو و تجهیزات پزشکی با اجرای این طرح مقابله می‌کنند اما دولت طرح را با جدیت دنبال خواهد کرد.

به گزارش صافی به نقل از فارس، بهرام عین اللهی در حاشیه سفر به استان مرکزی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از اقدامات خوبی که توسط دولت سیزدهم به اجرا درآمد اجرای طرح دارویار است که قاچاق دارو به کشورهای دیگر جلوگیری کرد.

وی افزود: در گذشته تولید دارو بر اساس ارز ترجیحی بود و به دلیل اینکه دارو در کشور ارزان بود، حجم قابل توجهی از دارو قاچاق می‌شد به طوری که جمعیت دارو بگیر ۸۵ میلیون نفر بود، اما ۴۰۰ میلیون دارو عرضه می‌شد.

وزیر بهداشت با بیان اینکه بخش اعظمی از داروهای ایران بدون هیچ گونه صادرات در داروخانه‌های عراق، پاکستان، افغانستان و دیگر کشورها یافت می‌شد، بیان کرد: علاوه بر ارزان بودن دارو، اختلاف بین ارز ترجیحی و ارز نیمایی باعث شده بود که برخی از پیش فاکتورها واقعی نباشد، به همین دلیل دولت تصمیم گرفت یارانه دارو رابه خود مصرف کننده پرداخت کند.

وی ادامه داد: همین مسئله موجب شد طرح دادیار را به اجرا درآورد، در این طرح عرضه دارو متکی به نسخه الکترونیک و قیمت واقعی دارو مشخص است و پس از مراجعه بیمار به مراکز درمانی، بخش قابل توجهی از مبلغ داروی تجویز شده توسط دولت پرداخت می شود.

عین‌اللهی با بیان اینکه با اجرا شدن طرح دارویار اختلاف بین ارز نیمایی و ارز ترجیحی به بیمه‌ها پرداخت می‌شود، اظهار کرد: این طرح یکی از موفق‌ترین طرح‌های دولت است، اما مشکلاتی وجود دارد مافیای دارو و تجهیزات پزشکی با اجرای طرح مقابله می‌کنند، اما دولت طرح را با جدیت دنبال خواهد کرد.

وی تصریح کرد: وزارت بهداشت تولید کننده دارو نیست، بلکه تنظیم کننده است و انتظار می‌رود تولیدکنندگان دارو تولیدات خود را با توجه به نیاز مردم به نحو احسن تولید کنند.

انتهای پیام/