وزیر دفاع آمریکا:

مبارزه سختی برای ریشه کن کردن داعش داریم

صافی - وزیر دفاع آمریکا بر این باور است که ائتلاف به رهبری آمریکا با یک مبارزه و جنگ سخت و دشوار برای ریشه کن کردن تروریست‌های باقی مانده داعش در سوریه روبرو است.

به گزارش پایگاه خبری صافی به نقل از رویترز، جیمز ماتیس وزیر دفاع آمریکا امروز سه شنبه در اظهاراتی گفت: ائتلاف ضد داعش به رهبری آمریکا برای ریشه کن کردن تروریست ها در آخرین مخفیگاه های خود در سوریه یک مبارزه و جنگ سخت را خواهد داشت.

بر اساس این گزارش، در حالی که تروریست های داعش تقریبا همه سرزمین های تصرف شده خود در عراق و سوریه را از دست داده اند، ماتیس هشدار داده است که نابودی کامل این گروه هنوز مدتی زمان نیاز خواهد داشت.

وزیر دفاع آمریکا در جمع خبرنگاران در پاریس گفت: درباره این مساله اشتباه نکنید، گرچه داعش از نظر داخلی با فروپاشی روبرو شده است، ولی آنها در حال تقویت مجدد تروریست های باقی مانده هستند و اکنون کمتر از 2 درصد اراضی را که قبلا اشغال کرده بودند، در اختیار دارند. بنابر این هنوز یک مبارزه سخت و دشوار پیش رو خواهیم داشت، نمی خواهم کسی درباره این مساله توهم داشته باشد. ما موفق خواهیم شد ولی نیاز به زمان داریم.

ماه گذشته فرمانده ارتش فرانسه برآورد کرده بود که تروریست های داعش تا ژانویه همه سرزمین های تصرف شده در سوریه را از دست خواهند داد.