متهمان پرونده گوشت های آلوده در بندرعباس نقره داغ شدند

صافی - رییس کل دادگستری هرمزگان با اشاره به آرای صادر شده برای پرونده قاچاق گوشت های آلوده در بندرعباس گفت: علاوه بر معدوم کردن گوشت های آلوده، دو نفر از متهمان این پرونده به تحمل ۱۰ سال حبس و پرداخت بیش از ۳۵۰ میلیارد ریال جریمه نقدی محکوم شدند.

حجت الاسلام محمدصادق اکبری روز جمعه در جمع خبرنگاران در خصوص پرونده قاچاق گوشت های آلوده، گفت: اواخر سال گذشته به دنبال ارسال گزارش هایی مبنی بر قاچاق و واردات غیرقانونی گوشت از سوی افرادی از کشورهای حاشیه خلیج فارس به دستگاه قضایی هرمزگان ، پرونده ای در این خصوص در دادسرای عمومی و انقلاب بندرعباس تشکیل شد.

وی بیان داشت: این پرونده با توجه به اهمیت و حساسیت موضوع که با سلامت عمومی و امنیت غذایی مردم ارتباط مستقیم داشت ، براساس اسناد و مدارک موجود با جدیت و به طور شبانه روزی مورد بررسی ویژه قرار گرفت.

وی تصریح کرد: پس از تکمیل روند تحقیقات در دادسرا و ارجاع پرونده به شعبه دادگاه انقلاب بندرعباس، قاضی رسیدگی کننده با توجه به گزارش دامپزشکی مبنی بر احتمال آلودگی گوشت‌های قاچاق به ویروس خطرناک سالمونلا، با استناد به ماده ۲۷ قانون مبارزه با قاچاق کالا نسبت به صدور حکم محکومیت برای قاچاقچیان اقدام کرد.

رییس کل دادگستری استان هرمزگان خاطرنشان کرد: در نتیجه اتمام مراحل دادرسی و صدور حکم در دادگاه انقلاب بندرعباس، رأی مذکور در دادگاه تجدیدنظر استان هرمزگان نیز تأیید و قطعیت یافته است.

حجت الاسلام اکبری بیان داشت: متهمان این پرونده علاوه بر جریمه های بالا، به محرومیت از تأسیس شرکت، منع دریافت کارت بازرگانی و هر نوع فعالیت در امور مرتبط با فرآورده‌های خوراکی و دامی به مدت ۵ سال و ممنوعیت خروج از کشور به مدت سه سال نیز محکوم شدند.

انتهای پیام/