حریرچی:

مجروحان حادثه تروریستی زاهدان هوشیاری کامل دارند

صافی - قائم مقام وزیر و معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: هفت مجروح حادثه تروریستی زاهدان که به اصفهان منتقل شدند و پنج مجروحی که در بیمارستان زاهدان بستری هستند در شرایط پایدار و هوشیاری کامل به سر می برند.

ایرج حریرچی جمعه شب در حاشیه عیادت از مجروحان حادثه تروریستی زاهدان در بیمارستان شهید صدوقی اصفهان در گفت و گویی افزود: با توجه به شدت سانحه همکاری بسیار خوبی که کادر پرستاری و پیراپزشکی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان داشتند به مجروحین رسیدگی بسیار عالی شد و با همکاری دوستان سپاه هفت نفر از مجروحانی که شرایط بهتری داشتند و قابلیت انتقال داشتند برای راحتی خانواده های آنها با هواپیما به اصفهان منتقل شدند.

وی ادامه داد : پنج مجروحی که در زاهدان هستند و شرایط جسمی و پزشکی شدیدتری داشتند الحمدالله آن ها به شرایط پایداری رسیدند و ما نگرانی حیاتی درباره آن ها نداریم.

وی اظهارداشت : هفت مجروحی که در بیمارستان شهید صدوقی اصفهان هستند تحت مراقبت خوب کادر بیمارستان قرار دارند.

حریرچی با بیان اینکه تنها یکی از مجروحان در مراقبت های ویژه بیمارستان به سر می برد، تصریح کرد : یکی از مجروحان امروز عمل جراحی قرار گرفت و اعمال جراحی دیگری برای سایر مجروحان نیاز است که با توجه به ثبات شرایط آن ها انجام خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه مشکل حیاتی برای هیچ یک از این مصدومان وجود ندارد، افزود: امیدواریم برخی از این هفت مجروح در روزهای آینده مرخص و سایر مجروحان به مرور از بیمارستان مرخص شوند.

قائم مقام وزیر و معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: خوشبختانه همه مصدومان هوشیاری کامل و شرایط پایدار دارند.

وی با ابراز امیدواری از اینکه این اقدام آخرین اقدام تروریستی در کشور باشد، تاکید کرد: ولی ما آمادگی مقابله با دشمنان در هر سطح و شرایطی را داریم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: رسیدگی به مجروحان در حد بسیار خوبی بوده است.

طاهره چنگیز افزود: پس از اینگونه وقایعی اغلب افراد حاضر در حادثه استرس زیاد و دلهره و واکنش های روانی مختلف دارند اما نکته قابل توجه در این حادثه ابن است که این مجروحان به لحاظ روحی به طور کامل آرام هستند و آمادگی روحی و روانی این سربازان وطن و پاسداران بسیار ستودنی است.

وی اضافه کرد: من از افرادی که هنوز شرایط روحی و آمادگی جوانانمان را درک نکرده اند دعوت می کنم سری به این جوانان بزنند.

به گزارش ایرنا، عوامل گروهک تروریستی به اصطلاح جیش العدل با اقدام کور تروریستی انتحاری چهارشنبه شب یک دستگاه اتوبوس حامل نیروهای مرزبان نیروی زمینی سپاه پاسداران از لشکر امام حسین (ع) استان اصفهان را منفجر کردند.

در این حادثه تروریستی که بوسیله یک دستگاه وانت مملو از مواد منفجره در جاده خاش- زاهدان محدوده روستای چانعلی رخ داد ۲۷ نفر از نیروهای جان برکف سپاه شهید و ۱۳ نفر دیگر زخمی شدند.

دراین حادثه شهر اصفهان پنج شهید، خمینی شهر و درچه پنج شهید، فولادشهر یک شهید، نجف آباد ۲ شهید، شهرضا ۲ شهید، شاهین شهر یک شهید، سمیرم ۲ شهید، فلاورجان یک شهید، خور یک شهید، کاشان سه شهید، چادگان یک شهید، تیران یک شهید و آران و بیدگل هم یک شهید تقدیم انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی کردند.

آیین تشییع ۲۷ شهید مدافع حریم امنیت فردا در شهر اصفهان برگزار می شود.

انتهای پیام/