مافی:

مجلس دهم از مظلوم‌ترین مجالس بعد انقلاب بود

صافی نیوز / یک عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی ضمن دفاع از عملکرد مجلس دهم آن را مظلوم تریم مجلس بعد از انقلاب خواند.

به گزارش صافی به نقل از ایسنا، پروانه مافی درباره اینکه مجلس دهم در روزهای پایانی دوره، بیشتر باید به چه اموری توجه داشته باشد، بیان کرد: در دو هفته باقی‌مانده از مجلس دهم عملا امکان انجام کار بزرگی وجود ندارد و صرفا باید به طرح‌ها و لوایح نیمه کاره رسیدگی شود و در نهایت مجلس را به دست نمایندگان دوره بعد سپرد. اما مجلس دهم در بین مجالس ده‌گانه بعد از انقلاب یکی از مظلوم‌ترین مجالس بود، چرا که هم از جانب خودی‌ها و طرفدارانش مورد هجمه و حمله قرار گرفت و هم از طرف رقبا و جناح‌های مقابل مورد حمله بود.

وی در ادامه اظهار کرد: طبیعتا حملات جناح مقابل و رقبای این مجلس که قصد به دست آوردن کرسی‌های مجلس یازدهم را داشتند قوی‌تر بود، ولی مجلس در برابر تمام این هجمه‌ها و تهاجم‌ها ایستاد. طرح‌ها و لوایحی که در این مجلس به تصویب رسید خود گواهی این است. در آینده‌ای نه چندان دور که هجمه‌ها و شعارها پایین بیاید و قضاوت‌های منصفانه آغاز شود قطعا فعالیت‌های مجلس دهم دیده می‌شود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی درباره عملکرد مجلس دهم تصریح کرد: اگر مصوبات مهمی که در مجلس دهم به تصویب رسید بیش از مجالس قبل نباشد قطعا کمتر از آنها نیست. اما از نظر من این مجلس گام‌های مهم‌تر و اثرگذارتری حتی نسبت به مجالس گذشته برداشته است، اما از حمایت جدی حتی طرفداران خود نیز برخوردار نبود و این مشکلی است که در جریان اصلاحات بوده و هنوز نیز هست.

این عضو کمیسیون امور داخلی و شوراها گفت‌: یکی از مشکلاتی که مجلس دهم با آن دست و پنجه نرم می‌کرد عدم اجرای برخی از مصوبات مجلس بود. به عنوان مثال قانون اعطای تابعیت به فرزندان مادران ایرانی که همسر آنها خارجی هست مورد تصویب مجلس شورای اسلامی قرار گرفت اما پس از تایید شورای نگهبان هنوز در قوه مجریه اجرا نمی‌شود.

مافی خاطرنشان کرد: مجلس دهم با مشکلات عدیده‌ای در داخل و خارج دست و پنجه نرم می‌کرد اما عدم اجرای برخی از مصوبات مجلس دهم باعث شد تا این مجلس را در نگاه مردم ناکارآمد جلوه دهد در حالی که این ناکارآمدی به مجلس باز نمی‌گردد بلکه مربوط به دستگاه‌های دیگر بود.

وی در ادامه با بیان اینکه انتظار می‌رود مجلس یازدهم با جدیت به میدان آمده و دغدغه‌های مردم در اولویت این مجلس باشد، خطاب به نمایندگان دوره بعد بیان کرد: مجلس یازدهم روزهای سختی را پیش رو دارد. زمانی که به سوابق منتخبان مجلس یازدهم می‌نگریم تجارب جدی و موثری در حوزه اجرایی و قانون‌گذاری دیده نمی‌شود و بیش از ۶۰ نفر از منتخبان هرگز سابقه نمایندگی مجلس شورای اسلامی را ندارند پس با توجه به عقبه نمایندگان مجلس یازدهم، این مجلس کار سختی را خواهد داشت.

مافی ادامه داد: اکنون در شرایط تحریم و شیوع ویروس کرونا تنگناهای اقتصادی و معیشتی از گذشته پیچیده‌تر شده و در حوزه سیاسی نیز برجام در حال تغییراتی می‌باشد و لذا مسائل جدی و مهمی در انتظار مجلس یازدهم است که نیاز به دقت، تجربه و مدیریت عالمانه و عاقلانه دارد.

این عضو فراکسیون امید مجلس در ادامه تاکید کرد: انتصاب رییس مجلس یازدهم و هیات رییسه این مجلس حائز اهمیت است و باید فردی در مسند ریاست مجلس یازدهم بنشیند که عاقل‌ترین، کارآمدترین و با تجربه‌ترین فرد در بین نامزدها باشد. ما در مجلس دهم تلاش زیادی در حوزه لوایح چهارگانه به خصوص پالرمو و سی اف تی انجام دادیم و این لوایح سه بار در مجلس به تصویب رسیده و در نهایت با ایراد شورای نگهبان و پافشاری نمایندگان، این لوایح به مجمع تشخیص مصلحت نظام رفته و در آنجا حل نشده باقی ماند. در شرایط کنونی این مساله می‌تواند در آینده‌ای نه چندان دور برای ایرانیان مشکل‌آفرین بوده و اگر قصد باز کردن حساب و رد و بدل کردن پول را داشته باشند با مشکل روبه‌رو می‌شوند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در پایان اظهار کرد: انتظار می‌رود مجلس یازدهم به مسائلی که روابط اقتصادی کشور را روشن می‌کند و اثر کرونا بر اقتصاد را به حداقل می‌رساند توجه ویژه‌ای داشته باشد.

انتهای خبر/