11:14 1403/02/14

محدودیت‌‌های جدید برای شهرهای زردِ مسافر‌پذیر اعلام شد

به گزارش صافی به نقل از ایسنا، علیرضا رئیسی با اشاره به برگزاری جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا با حضور رییس جمهور، گفت: امروز پنجاه و پنجمین جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا برگزار شد و ما مروری بر روند بیماری در دنیا داشتیم. در اروپا و آمریکا میزان موارد ابتلا به بیماری به شدت در حال افزایش است و اکثر تخت‌های بیمارستانی این کشورها پر شده است، بویژه به دلیل ویروس جهش یافته انگلیسی میزان سرایت و مرگ و میر بیماری کرونا بالا رفته است‌.

ابلاغیه‌هایی جدید به وزارت راه و سازمان هواپیمایی

وی افزود: حفاظت از مرزها و رعایت پروتکل‌ها بسیار مهم است تا در اسرع وقت و به صورت زودرس اگر احیانا بیماری مبتلا به ویروس جهش یافته وارد کشور شود، بتوانیم سریعا وارد عمل شویم. در این راستا برنامه‌هایی به وزارت راه داده شده و با همکاری سازمان هواپیمایی ابلاغیه‌هایی صورت گرفته است. مرزهای زمینی، هوایی و آبی باید به شدت کنترل شود و پروتکل‌های سختگیرانه‌ای در این راستا تصویب و ابلاغ شده است.

قرنطینه ۱۴ روزه برای مسافران اروپا

وی در این باره ادامه داد: تا پیش از این تنها مسافران ورودی کشورهای اروپایی باید با تست منفی وارد کشور می شدند از الان مصوب شد همه کسانی که می‌خواهند از هر کشوری حتی کشور همسایه وارد کشور شوند، باید با تست منفی pcr وارد کشور شود. همچنین تصمیم داریم از تمام مسافرین ورودی مجددا تست گرفته شود از طرفی اگر مسافری از اروپا وارد کشور می‌شود باید علاوه بر تست منفی که از او می گیریم، ۱۴ روز در خانه قرنطینه باشند.

تصمیم‌گیری برای مسافران ایرانیِ انگلیس

رئیسی ادامه داد: در رابطه با هموطنانمان که در انگلستان مانده اند و منتظر ورود به کشور هستند بحث شد تا ببینیم این افراد چگونه می‌توانند وارد کشور شوند و طی روزهای آینده اعلام می‌کنیم این افراد به چه صورت می‌توانند در صورت منفی بودن تستشان و ماندن در قرنطینه وارد کشور شوند. البته پروتکل‌های سختگیرانه‌ای در رابطه با این افراد اعمال می‌شود.

افزایش بستریهای کرونا با شیبی آهسته

انتهای خبر/

سردبیر
سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}