محدودیت زمانی ثبت نام یارانه فعلا برداشته شد

صافی نیوز / متقاضیان برای دریافت یارانه نقدی می توانند فعلا بدون محدودیت زمانی برای ثبت نام اقدام کنند.

به گزارش صافی به نقل از ایسنا، سازمان هدفمندی یارانه‌ها، ثبت نام از جاماندگان یارانه نقدی را از ۲۷ اردیبهشت ماه و طبق تکلیف قانون بودجه ۱۴۰۱ آغاز و مهلت اولیه ثبت نام را تا اول خردادماه تعیین کرده بود؛ به‌طوری که دو روز اول برای افرادی که عدد آخر کد ملی آنها زوج و دو روز دوم برای عدد آخر فرد و دو روز نیز بدون الزام به رعایت کد ملی بود. ولی با اتمام این مهلت، زمان را تا ساعت ۲۴ امرزو چهارم خردادماه تمدید کرده بود.

این در حالی است که تازه‌ترین اطلاع از سامان هدفمندی یارانه ها نشان می‌دهد که طی هماهنگی صورت گرفته با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات این روند ثبت نام تا اطلاع ثانوی ادامه داشته و محدودیت زمانی را شامل نمی شود، تا زمانی که سازمان هدفمندی یارانه ها در مورد آن اطلاع رسانی کند. بر این اساس ثبت نام افراد جدید و جامانده از یارانه همچنان و تا اطلاع ثانویه خواهد داشت.

ثبت نام از جاماندگان یارانه نقدی گروه خاصی را در بر نگرفته و تمامی متقاضیانی که یارانه دریافت نمی‌کنند در هر گروه درآمدی می‌توانند جهت ثبت نام اقدام کنند که بعد از بررسی از سوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها و وزارت رفاه، در صورت تائید به لیست یارانه‌بگیران اضافه خواهند شد.

سرپرستان خانوارهای متقاضی می‌توانند جهت کسب اطلاع از آخرین وضعیت ثبت نام خود کد دستوری #کد ملی۴۳۸۵۷*۴* را شماره گیری کرده و با مراجعه به my.gov.ir  برای ثبت نام اقدام کنند.

پرداخت یارانه‌های نقدی از اردیبهشت ماه سال جاری با تغییر رویه مواجه شد و یارانه جدید به حساب سرپرستان خانوار، ۷۲ میلیون نفر واریز شده است؛ این یارانه برای سه دهک پایین به ازای هر نفر ۴۰۰ هزار و شش دهک بعدی ۳۰۰ هزار تومان است. در صورتی که ثبت نام کنندگان و یا معترضان به عدم دریافت یارانه، به لیست دریافت کنندگان اضافه شوند، معوقه اردیبهشت به حساب آنها واریز خواهد شد.

انتهای پیام/