محله محورکردن جشن های آخرسال، راهکاری مهم در کاهش حوادث است

فرمانده انتظامی مراغه گفت: فرهنگ سازی و محله محورکردن جشن های چهارشنبه آخر سال، دو راهکار موثر در پیشگیری از بروز هرگونه حوادث است. به گزارش صافی؛ سرهنگ رضا اصلانی فر روز دوشنبه در نشست هم اندیشی بررسی آسیب ها و حوادث آخر سال افزود: استفاده از مواد محترقه به عنوان مهم ترین عامل در […]

فرمانده انتظامی مراغه گفت: فرهنگ سازی و محله محورکردن جشن های چهارشنبه آخر سال، دو راهکار موثر در پیشگیری از بروز هرگونه حوادث است.

به گزارش صافی؛ سرهنگ رضا اصلانی فر روز دوشنبه در نشست هم اندیشی بررسی آسیب ها و حوادث آخر سال افزود: استفاده از مواد محترقه به عنوان مهم ترین عامل در بروز ناهنجاری ها و حوادث بوده از این رو فرهنگ سازی برای عدم استفاده از وسایل خطرناک و احیا آیین های سنتی در محلات می تواند به عنوان دو عامل بازدارنده در این زمینه موثر واقع شود.

وی اضافه کرد: برگزاری آیین های سنتی شاد و اجتماعی و فرهنگی با رویکرد جامعه و خانواده محور، نقش مهمی در کاهش آسیب های اجتماعی در آخرین روزهای سال خواهد داشت.

وی با تاکید بر لزوم آگاه سازی خانواده ها گفت: خلا فرهنگ سازی در مسیر بهره گیری از ظرفیت های فرهنگی و اجتماعی برای برگزاری آیین های مناسب سنتی بیش از پیش احساس می شود.

وی افزود: بهره گیری از ظرفیت سازمان های مردم نهاد و طرفداران محیط زیست در راستای فرهنگ سازی برای کاهش آسیب های چهارشنبه آخر سال باید مورد توجه نهادهای متولی امور فرهنگی و اجتماعی قرار گیرد.

اصلانی فر با اشاره به اقدامات پلیس در آستانه چهارشنبه آخر سال گفت: نیروهای انتظامی در میادین و نقاط شهری به صورت گشت های سیار و ثابت به ویژه در میادین ورودی شهر مستقر می شوند.

مدیر سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی مراغه نیز در این نشست گفت: در راستای مقابله با وقوقع هرگونه حوادث و حریق احتمالی در آخرین روزهای سال، اکیپ های ثابت و سیار این سازمان در آماده باش کامل قرار دارند.

جواد پنداشته افزود: از ۲۰ اسفند تا پایان سالجاری، ایستگاه های سیار در میادین مختلف شهری مستقر شده و آماده خدمات رسانی به شهروندان در مواقع اضطراری است.