مخالفت شورای نگهبان با برخی بندهای کالابرگ

صافی نیوز / عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: شورای نگهبان با برخی از بند‌های کالابرگ مخالفت کرده و این مصوبه دوباره به کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ارجاع داده شده تا ابهامات را برطرف کند.

به گزارش صافی به نقل از خبرگزاری دانشجو، رجب رحمانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجو، درباره سرنوشت کالا برگ، اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی با وجود شرایط بد اقتصادی طرحی در قالب تامین کالا‌های اساسی در دستورکار خود قرار داد.

وی ادامه داد: متاسفانه دولت به نوعی بازار را رها کرده است و تهیه کالای اساسی برای مردم سخت شده است از این رو نمایندگان با توجه به افزایش تورم وکمک به مردم اعتباری برای خرید کالای اساسی به مردم تخصیص دادند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه طرح اولیه این قانون در کمیسیون برنامه و بودجه مجلس کلید خورده است، گفت: در ابتدا کمیسیون برنامه و بودجه جلساتی را با دولت، کارشناسان مرکز پژوهش‌ها و سایر کمیسیون‌ها برگزار کرد تا نظرات کارشناسی آن‌ها را درباره این قانون دریافت کند که درنهایت این نظرات منجر به این طرح شد.

رحمانی با بیان اینکه طرح کالابرگ توانست با ۲۰۰ رای در مجلس شورای اسلامی به تصویب برسد، تصریح کرد: شورای نگهبان با برخی از بند‌های کالابرگ مخالفت کرده است و این مصوبه دوباره به کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ارجاع داده شده تا ابهاماتی که شورای نگهبان درباره این قانون دارد را بر طرف کند.

وی با بیان اینکه بعد از تعطیلات مجلس اولین دستورکار کمیسیون برنامه و بودجه رسیدگی طرح کالا برگ است، بیان داشت: تامین اعتباری که برای این طرح مجلس در نظر گرفته است از تملک و دارایی دولت است که حتی این منابع را برای همسان سازی حقوق بازنشستگان و … در نظر گرفته ایم.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه در پایان گفت: دولت به جای اعتراض به این طرح باید به مجلس کمک کند تا قانون کالابرگ به نحوه احسن اجرایی شود تا در این شرایط مردم دیگر نگران تامین کالای اساسی خود نباشند.

انتهای خبر/