مختومه شدن ۱۲ هزار پرونده مسن قضایی در آذربایجان شرقی

۱۲ هزار پرونده مسن مانده از سال های قبل در تشکیلات قضایی استان آذربایجان شرقی امسال مختومه شده است . به گزارش صافی، رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی در جمع قضات ، کارکنان و اعضای شوراهای حل اختلاف دادگستری سراب گفت : هم اکنون تعداد پرونده های مسن در استان به ۴۰۰ فقره رسیده است […]

۱۲ هزار پرونده مسن مانده از سال های قبل در تشکیلات قضایی استان آذربایجان شرقی امسال مختومه شده است .

به گزارش صافی، رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی در جمع قضات ، کارکنان و اعضای شوراهای حل اختلاف دادگستری سراب گفت : هم اکنون تعداد پرونده های مسن در استان به ۴۰۰ فقره رسیده است که تا پایان امسال ،تعداد قابل توجهی از آنها نیز مختومه خواهد شد.

حجت الاسلام مظفری رعایت موازین و مقررات ومحدودیت های قانونی را در برخی از پرونده ها مهمترین علت طولانی شدن روند تصمیمات قضایی و رسیدگی به آنان اعلام کرد.

وی در ادامه افزود :ارتقاء ضریب علمی و استحکام آرای صادره ، رسیدگی کیفی پرونده ها وکاهش درصد نقض آراء مهمترین اهداف و سیاست های پیش روی دادگستری است.

مظفری با بیان اینکه کمیت پرونده های دادگستری استان، از نظر زمان رسیدگی و میزان پرونده های مختومه در حد قابل قبولی است گفت : با برگزاری دوره های آموزشی و کارگاهی با روسای دادگستری و دادستانهای شهرستانها و بررسی نیاز سنجی های لازم در حوزه های مختلف خصوصا منابع انسانی و برنامه ریزی درصدد افزایش ضریب کیفی نیز هستیم.

وی ، پیشگیری از وقوع جرائم را از اولویت های دادگستری استان برشمرد و افزود : امسال ۵۶ طرح پیشگیرانه با موضوعات طلاق ، ضرب و جرح ، سرقت ، تصادفات ، ساماندهی مشاورین املاک و خودرواز دیدگاه حقوقی اجرا شده است و این برنامه ها در سال آینده نیز استمرار خواهد داشت.

رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی همچنین ابلاغ الکترونیکی را  مهمترین عنصر در جلوگیری از اطاله دادرسی پرونده های قضایی دانست.

مظفری افزود : در طول ۳ ماه ازآغاز اجرای این طرح بیش از ۱۵۰ هزار ابلاغ قضایی در استان به صورت الکترونیکی انجام شده است.