2:50 1403/02/20

مدیران شهامت خطر کردن داشته باشند

بجنورد – ایرنا- رئیس دیوان محاسبات گفت: مدیران باید قدرت و شهامت تصمیم گیری و خطر کردن داشته باشند و ما هم در کنار آنان هستیم تا تصمیمات درستی بگیرند.

به گزارش ایرنا، عادل آذر روز پنجشنبه در نشست شورای اداری خراسان شمالی، دیوان محاسبات را مشاور امین مدیران خواند و گفت: چنین نیست که مشورت خواستن از ما به تشکیل پرونده منجر شود بلکه ما برای مسائل شما راه حل پیدا می کنیم.
وی مشورت گرفتن را به نفع مدیران دانست و اظهار داشت: هدف ما نظارت در خدمت توسعه است و ما خود را مشاور امین مدیران اجرایی می دانیم.
آذر، با اشاره به تغییر رویکرد دیوان محاسبات از حسابرسی صرف قانونی به سمت حسابرسی عملکرد، افزود: اگر مدیری نشان داد که پول را در جای خوبی خرج کرده و خروجی مناسبی هم داشته ، در واقع حسابرسی بر اساس عملکرد دیده می شود.
وی با توصیه شورای دستگاه های نظارتی استان به فعالیت بیشتر، از دستگاه های اداری خراسان شمالی خواست تا کنترل های مالی داخلی را با استقرار نظام بودجه ریزی بر مبنای عملکرد، افزایش دهند.
رئیس دیوان محاسبات، صرفه جویی را به نفع خود دستگاه ها دانست و گفت: اگر این اتفاق بیفتد دستگاه ها می توانند ۵۰ درصد از محل صرفه جویی ها، به عنوان پاداش به کارکنان خود اعطا کنند.
آذر، آمار استفاده از سامانه «ستاد» در خراسان شمالی را اندک خواند و افزود: دستگاهها با سامانه کار کنند و اگر قیمتها در سامانه از بازار بیشتر بود، مستندات خود را بدهند تا اصلاح شود.
وی افزود: استان خراسان شمالی به لحاظ ثبت اموال دولتی در سامانه «سادا» رتبه عملکردی خوبی دارد.
رئیس دیوان محاسبات افزود: ارزیابی های مستند این دیوان نشان داده که این استان از نظر سلامت مالی در بخش بودجه نیز رتبه قابل قبولی در کشور دارد.
* زمین خواری در خراسان شمالی بالاست
آذر با اشاره به تشکیل هیات ویژه زمین خواری در کشور، اظهار داشت: خراسان شمالی یکی از استان هایی است که به نسبت جمعیت و شرایط جغرافیایی، آمار بالایی در این حوزه دارد.
وی با بیان اینکه مالیات بر ارزش افزوده بخش روستایی همچنان به شهرها اختصاص می یابد، افزود: با توجه به اینکه جمعیت روستایی خراسان شمالی ۴۳ درصد و ۲۰درصد از میانگین کشور بالاتر است، به فرمانداران توصیه می کنم مالیات بر ارزش افزوده برای عمران روستاها هزینه شود.
رئیس دیوان محاسبات با اشاره به تاکید استاندار خراسان شمالی بر فراهم کردن زمینه برای حضور بخش خصوصی در استان، افزود: پیشران توسعه تنها حضور بخش خصوصی غیردولتی است و بعید است از خصولتی ها چیزی عاید استان شود.
آذر در مورد نگرانی ها برای برگشت سهمیه قیر راه های روستایی استان نیز گفت: این سهمیه برای روستا و شهر است و برنخواهد گشت اما تلاش و پیگیری استاندار را می طلبد.
ب/۵۱۳۲
انتهای پیام/

سردبیر
سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *