مدیرکل سابق کمیته امداد آذربایجان شرقی: تعداد مستمری بگیران کمیته امداد آذربایجان شرقی کاهش یافت

 مدیرکل سابق کمیته امداد امام خمینی(ره) آذربایجان شرقی گفت: در سال ۸۸، ۸۶ هزار مستمری بگیر در استان وجود داشت که با اجرای طرح‌های خودکفایی در استان، امسال این رقم به ۶۱ هزار نفر کاهش یافته است. به گزارش صافی، حسین دشتی ظهر امروز در آیین تودیع خود به عنوان کمیته مدیرکل امداد امام خمینی(ره) […]

 مدیرکل سابق کمیته امداد امام خمینی(ره) آذربایجان شرقی گفت: در سال ۸۸، ۸۶ هزار مستمری بگیر در استان وجود داشت که با اجرای طرح‌های خودکفایی در استان، امسال این رقم به ۶۱ هزار نفر کاهش یافته است.

به گزارش صافی، حسین دشتی ظهر امروز در آیین تودیع خود به عنوان کمیته مدیرکل امداد امام خمینی(ره) آذربایجان شرقی با اشاره به عملکرد ۷ ساله خود در این اداره‌کل اظهار داشت: در سال ۸۸ در این استان، ۵۶۲ نفر نیروی انسانی در این اداره کل مشغول فعالیت بوده که امسال به ۵۰۳ نفر کاهش یافته و همچنین ۴۰۰ نیروی غیررسمی وجود داشت که امسال ۳۰۹ نفر بوده است.
وی افزود: در سال ۸۸، ۸۶ هزار مستمری بگیر در استان وجود داشت که با اجرای طرح های خودکفایی در استان، امسال این رقم به ۶۱ هزار نفر کاهش یافته است.
مدیرکل سابق کمیته امداد امام خمینی(ره) استان با بیان اینکه در سال ۸۸ میزان کمک‌های مردمی ۱۰ میلیارد تومان بوده است، ادامه داد: کمک‌های مردمی در سال گذشته در این استان ۷۲ میلیارد تومان بوده و امسال نیز تاکنون ۵۷ میلیارد تومان کمک‌های مردمی جمع آوری شده است.
وی با بیان اینکه فرهنگ مردم آذربایجان فرهنگ کار و تلاش است، ادامه داد: در این استان به کمک‌های بلاعوض دولتی اعتقادی نداریم و مردم خود نیز با صدقات خود سبب خودکفایی و خوداشتغالی مستندان استان شده‌اند.
دشتی در ادامه با بیان اینکه در سال ۸۸، ۳ میلیارد تومان صدقه جمع‌آوری شده است، ادامه داد: در سال جاری ۱۰ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان صدقات مردمی جمع‌آوری شده که میانگین رشد صدقات استان، ۷ درصد بوده است.
وی با اشاره به وجود مؤسسات خیریه شناسنامه دار با سابقه ۸۰ ساله وجود دارد، ادامه داد: در استان ۱۵ هزار و ۶۷۸ حامی در طرح اکرام شرکت کرده اند که باید از این ظرفیت‌ها در استان استفاده بهینه صورت گیرد.
مدیرکل سابق کمیته امداد امام خمینی (ره) استان با اشاره به اساسنامه جدید کمیته امداد مبنی بر اشتغال و فعالیت‌های اقتصادی در این استان اظهار داشت: پرونده مددجویان خانم به مشاوران خانم ارجاع داده شده که این استان جزو نخستین استان‌هایی است که این کار بانوان سپرده است.
وی با بیان اینکه ۱۰ میلیارد تومان برای مسکن مستندان جذب شده است، ادامه داد: یک میلیارد و ۹۰۰ تومان نیز سهم صدقات و بسیج سازندگی بوده که در این زمینه نیز اقدامات مطلوبی صورت گرفته است.
دشتی با اشاره به اقدامات کمیته امداد امام خمینی(ره) در زلزله اخیر ارسباران اظهار داشت: عملکرد این اداره کل در بحث مسکن سازی عملکرد قابل قبولی بوده که به کمک خیران، توانستیم ۲۸ میلیارد تومان در راستای رفع مشکل مددجویان اقدام کنیم که این اداره کل جزو نخستین ارگان‌ها در بحث کمک‌رسانی به قشر مستضعفان بوده است.
انتهای پیام/