سخنگوی بورل:

مذاکرات هسته ای از تحولات اخیر در ایران مجزاست

صافی نیوز / سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز جمعه در نشست خبری با نمایندگان رسانه‌ها تصریح کرد که از نگاه اتحادیه، مذاکرات درباره رفع تحریم‌ها از تحولات اخیر در ایران مجزاست.

به گزارش صافی به نقل از ایرنا، پیتر استانو که از مقر اتحادیه اروپا در بروکسل سخن می گفت افزود: ما تمایلی نداریم گفت‌وگوهایی را که جریان دارد با تحولات داخل ایران ترکیب کنیم.

وی افزود: از تحولات داخل ایران مطلع هستیم و اوضاع را زیر نظر داریم. قبلا هم موضع خود را در خصوص مرگ مهسا امینی اعلام کردیم و […] انتظار داریم که در این زمینه تحقیقات، به‌درستی انجام شود.

سخنگوی «جوسپ بورل» با بیان اینکه اتحادیه اروپا از تصمیم ایالات متحده در خصوص وضع تحریم‌های جدید علیه ایران مطلع است تصریح کرد که واشنگتن بر اساس معیارها و قوانین داخلی این کشور اقدام می‌کند و اتحادیه اروپا نیز ارزیابی خودش را خواهد داشت.

وی در همین پیوند به رویه وضع تحریم‌ها در اتحادیه اروپا اشاره کرد که بر اساس توافق بین اعضا صورت می‌گیرد.

ایالات متحده آمریکا روز گذشته در ادامه سیاست‌های شکست خورده این کشور علیه ایران، شش مقام کشورمان از جمله پلیس امنیت اخلاقی را به اتهام آنچه آزار و خشونت علیه زنان و نقض حقوق معترضان صلح آمیز ایرانی نامید، تحریم کرد.

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا نیز با ایراد سخنانی مداخله‌جویانه در مجمع عمومی سازمان ملل متحد ادعا کرد که در کنار آنچه او معترضان ایرانی نامید ایستاده است.

انتهای پیام/