کارشناس مسایل راهبردی سیاسی:

مذاکره یک نقشه انحرافی است/ بیداری اسلامی راه مبارزه را طی کرد

صافی نیوز - خمین- کارشناس مسایل راهبردی سیاسی منطقه گفت: بیداری اسلامی مسیر مبارزه را طی کرد و امام مبارزه را به جای مذاکره به کارگرفتند همانطورکه امروز نیز تحلیلگران معتقدند مذاکره یک نقشه انحرافی است.

به گزارش صافی نیوز، حسین اکبری پیش از ظهر چهارشنبه با حضور در اجلاسیه نقش امام راحل در دفاع مقدس از سری برنام های کنگره امام و شهدای استان مرکزی در خمین اظهار کرد: دفاع مقدس در امتداد حرکت عاشورا و کربلا بود و هنگامی که امام حرکت انقلاب را آغاز کرد، دنیا در شرایط خاص و ویژه ای به سر می برد.

وی ادامه داد: در جنگ جهانی اول پس از فروپاشی عثمانی، شوروی و انگلیسی ها درصدد تقسیم کردن و تسلط بر کشورهای جهان اسلام بودند. با آغاز جنگ تحمیلی آمریکا با فکر اینکه ایران از قدرت نظامی برخوردار نیست و تجهیزات وابسته به آمریکا دارد، سعی کرد با حمله به کشور ما را شکست دهد بنابراین در روزهای آغازین جنگ تانک ها، کشورهای عربی و تمام امکانات بر علیه کشور بود در این برهه امام راحل فرمودند اتفاقی نیفتاده است و یک دیوانه ای سنگی را پرتاب کرده و مردم با شنیدن این فرمایش آرامش اجتماعی پیدا کردند.

اکبری بیان کرد: امام راحل در مقابل هجمه های دشمنان قاطعانه ایستادگی کرد و در طول یک سال معادله جنگ تحمیلی را تغییر دادند.

کارشناس مسایل راهبردی سیاسی منطقه گفت: امام راحل با تشکیل بسیج قدرت نظامی دشمن را برهم زد به طوری که با تشکیل این گروه انقلابی در طول ۴۵ روز جوانان با عشق به ولایت وارد صحنه شدند و با صحنه های ایثار، ازخودگذشتگی معامله های دشمنان را برهم زدند. به طور مثال فرماندهی یک جوان ۱۷ ساله بدون اینکه هیچ تجربه ای داشته باشد در جبهه تبعیت تمامی روحانیون را به دنبال داشت.

وی با اشاره به جریان عاشورا و شهادت امام حسین (ع) عنوان کرد: در سال ۶۱ هجری تنها ۷۲ از یاران امام بدون هیچ تردیدی ایشان را یاری و به موقع عمل کردند اما پس از شهادت امام حسین (ع) نزدیک به ۴۵ هزار نفر به خونخواهی نوه پیامبر اقدام کردند و در نهایت جان دادند.

کارشناس مسایل راهبردی سیاسی منطقه عنوان کرد: ایثارگران و رزمندگان در زمان جنگ از فرمان امام راحل تبعیت کردند و فضای صمیمی و با محبت و سرشار از ایثار و از خود گذشتگی به نمایش گذاشتند.

اکبری اظهار داشت: پس از جنگ تحمیلی آمریکایی ها با هدف متوقف کردن حرکت انقلاب اسلامی طرح خاورمیانه بزرگ را مطرح کردند و با اشغال عراق در صدد ایجاد دولت بی دین برای از میان بردن عقاید مسلمانان در این کشور بودند که با آگاهی مردم کشور عراق با الهام از قیام امام راحل، فرهنگ دفاع مقدس و بسیح این طرح با شکست روبرو شد.

وی افزود: آمریکا در اقدام بعد طرح خاورمیانه جدید را مطرح کرد تا ایران را از میان ببرد که باز هم با شکست مواجه شد. اگر مروز اسرائیل با همت مقاومت و حزب الله در بدترین شرایط خود به سر می برد نتیجه تدابیر و اندیشه های امام است.

کارشناس مسایل راهبردی سیاسی منطقه بیان کرد: زلزله بیداری اسلامی مسیر مبارزات را طی کرد و امام مبارزه را به جای مذاکره بکار گرفتند، حتی امروز نیز صاحبنظران به این نتیجه دست پیدا کرده اند که مذاکره یک حرکت انحرافی بیش نیست.

اکبری تاکید کرد: امروز بیداری اسلامی در کشورهای بحرین، مصر و… آغاز شده است. با حمایت آمریکا ۸۶ درصد سوریه را اشغال کردند اما مقام معظم رهبری مسیر امام راحل را دنبال و فرمان دفاع از سوریه را صادر کردند که اگر حرم ها و مدافع حرم ها نبودند این پیروزی ها شکل نمی گرفت.

وی گفت: سعودی ها که برای اداره ائتلاف عربی به دنبال آمریکایی ها هستند، با راه اندازی جنگ یمن در صدد از میان بردن یمنی ها بودند و آن ها را از زمین و هوا مورد حمله قرار دادند، اما تا امروز بیش از ۲۷۵ عملیات پهپادی و پرتاب بیش از ۵۰۰ موشک بالستیک نطقه زن توسط یمنی ها علیه سعودی ها انجام شده است و در این زمینه نیز مغلوب شدند.

کارشناس مسایل راهبردی سیاسی منطقه گفت: امروز جبهه مقاومت به تمامی جوامع درس خداشناسی می دهد و هر کسی به خدا اعتماد کند، پیروز است.امام راحل در مقابل حمله دشمنان به خدا اعتماد کرد و مقام معظم رهبری نیز این مسیر را دنبال می کنند.

اکبری گفت: امروز اگر ایران اراده کند و تنگه هرمز را ببندد، صادرات ۲۰ میلیون بشکه نفت جهان متوقف شده و قیمت نفت تا ۶۰۰ دلار افزایش پیدا می کند و در نهایت معادلات دنیا به لحاظ اقتصادی به هم می ریزد.

وی افزود: امروز کشورهای منطقه با تاسی از فرهنگ دفاع مقدس، مقاومت و ایثار گری شهدای مدافع حرم در مقابل دشمنان ایستادگی می کنند و در لبنان، سوریه و یمن در مقابل آمریکا تفکر بسیجی الهام گرفته از انقلاب اسلامی در جریان است. این دفاع مقدس با نگاه عمیق امام، عزت و شرف حسینی و خون شهدا در جامعه به وجود آمده است.

انتهای خبر/