مراجع تقلید در قم سوگواری کردند

قم – ایرنا – حضرات آیات مراجع تقلید حسین وحید خراسانی و لطف الله صافی گلپایگانی، روز شنبه همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا(س)، همراه عزاداران فاطمی از بیوت خود تا بارگاه ملکوتی کریمه اهل بیت(ع) عزاداری کردند. به گزارش ایرنا، در آیین عزاداری سالروز شهادت حضرت صدیقه کبری، فاطمه زهرا(س) که با پیاده روی […]

قم – ایرنا – حضرات آیات مراجع تقلید حسین وحید خراسانی و لطف الله صافی گلپایگانی، روز شنبه همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا(س)، همراه عزاداران فاطمی از بیوت خود تا بارگاه ملکوتی کریمه اهل بیت(ع) عزاداری کردند.

به گزارش ایرنا، در آیین عزاداری سالروز شهادت حضرت صدیقه کبری، فاطمه زهرا(س) که با پیاده روی این دو مرجع تقلید و بارش باران و رحمت الهی همراه بود، مداحان اهل بیت در سوگ شهادت آن حضرت(س) نوحه سرایی کردند و زائران و مجاوران حرم مطهر حضرت معصومه(س) با پیوستن به هیات های عزاداری همراه مراجع تقلید، در این مصیبت بزرگ بر سر و سینه زدند، عزاداری کردند و اشک ماتم ریختند.
آیت الله وحید خراسانی، از خیابان شهدا (صفاییه) شهر مقدس قم، به خیل بزرگ عزاداران فاطمی پیوست و تا حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) به سوگواری و سینه زنی پرداخت که بهرام سرمست استاندار قم و جمعی از مسئولان استان نیز در این آیین شرکت داشتند.
همچنین آیت الله صافی گلپایگانی از دیگر مراجع تقلید، از خیابان انقلاب اسلامی این شهر، به سوگواران حضرت فاطمه زهرا(س) پیوست و به عزاداری و سینه زنی پرداخت.
پیاده روی و عزاداری تعدادی از مراجع تقلید، سنتی چند ساله است که در سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) در شهر مقدس قم به همراه هیات های گوناگون عزاداری و قشرهای مختلف مردم برگزار می شود.
آیین های عزاداری در مساجد، بقاع متبرک امامزادگان، تکیه ها و حسینیه ها، دفتر رهبر معظم انقلاب در قم و بیوت مراجع و علما برگزار شد و خطیبان در زمینه سیره و زندگانی حضرت فاطمه زهرا(س) سخنرانی کردند و مداحان در سوگ شهادت آن حضرت به مرثیه سرایی پرداختند.
۷۴۰۶ / ۱۱۷۵
انتهای پیام/