مراسم چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی ایران در الجزایربرگزار شد

صافی - شامگاه یکشنبه ۲۱ بهمن ماه مراسم باشکوهی به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران با حضور شمار زیادی از مقامات کشوری و لشکری ،شخصیت های سیاسی و فرهنگی و علمی الجزایر و سفیران مقیم در الجزیره برگزار شد.

در این مراسم که در سالن مرکز کنفرانس های بین المللی در الجزیره برگزار شد، «طاهر حجار» وزیر آموزش عالی و پژوهش های علمی و «مصطفی قیطونی» وزیر انرژی الجزایر به نمایندگی از رئیس جمهوری و دولت این کشور حضور یافتند.

نایب رئیس مجلس، رئیس کمیسیون امور خارجی مجلس، رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و الجزایر، ۱۴ نماینده مجلس ملی و سنا، رئیس شورای عالی اسلامی کشور، ۹ وزیر سابق، شماری از روسای احزاب سیاسی، جمعی از سردبیران روزنامه ها و ارباب جراید، مقامات وزارت امور خارجه و شمار زیادی از شخصیت‌های اجتماعی، فرهنگی، رسانه ای و دانشگاهی الجزایرنیز با حضور در این مراسم، چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی ایران را به مردم و دولت ایران تبریک گفتند.

«رضا عامری» سفیر جمهوری اسلامی ایران در الجزایر در این مراسم بااشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی طی چهار دهه گذشته و توطئه‌های دشمنان انقلاب ، تأکید کرد که ملت شجاع و انقلابی ایران با خنثی کردن این توطئه ها توانسته است علیرغم فشارها و مشکلات ناشی از توطئه دشمنان، راه خود را به سوی رشد و تعالی هر چه بیشتر ادامه دهد.

سفیر کشورمان در ادامه با اشاره به روابط خوب سیاسی، فرهنگی و پارلمانی میان ایران و الجزایر ابراز امیدواری کرد که ارتباطات اقتصادی و مراودات تجاری دو کشور نیز بیش از پیش گسترش یابد.

عامری ضمن اعلام آمادگی کشورمان برای توسعه مناسبات گردشگری میان دو کشور، از فعالان اقتصادی الجزایر برای سرمایه گذاری در ایران دعوت کرد.

در حاشیه این مراسم نمایشگاه صنایع دستی و تابلو فرش های ایرانی با هدف معرفی فرهنگ و هنر ایرانی برگزار شد که مورد توجه مهمانان قرار گرفت.

انتهای پیام/