6:57 1403/02/13
مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان‌شرقی:

مراغه ظرفیت تبدیل‌ شدن به قطب کانوپولوی شمالغرب را دارد

صافی نیوز – مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان‌شرقی با تاکید بر لزوم توسعه ورزش قهرمانی گفت: مراغه ظرفیت تبدیل‌شدن به قطب ورزش‌های آبی و کانوپولوی شمال‌غرب کشور را دارد.

به گزارش صافی، ایوب بهتاج شامگاه یکشنبه در همایش تجلیل از قهرمانان ورزشی مراغه افزود: اداره کل ورزش و جوانان استان از توسعه این ورزش مهیج در منطقه حمایت می‌کند.

وی ادامه داد: توسعه ورزش کانوپولو یکی از ضرورت‌های ورزش قهرمانی بوده و در این راستا، نباید فلسفه وجودی این ورزش منحصر به میزبانی از مسابقات کشوری یا منطقه ای محدود شود.

بهتاج با اشاره به حذف مراغه از میزبانی مسابقات آسیایی کانوپولو اضافه کرد: درخواست میزبانی پنج استان برای این رقابت‌ها چالشی بود که وزارت ورزش با آن روبرو شده بود.

وی گفت: با توجه به چالش ایجاد شده، کشورمان و فدراسیون قایقرانی انصراف از این میزبانی کشورمان را اعلام کرد و از خیر آن گذشت.

وی همچنین با اشاره به موفقیت‌های اخیر سپک تاکرا در مراغه افزود: این شهرستان هم اکنون از قطب‌های سپک تاکرا کشورمان بوده و جوانان این شهرستان توانسته‌اند افتخارات بسیاری در این ورزش کسب کنند.

فرماندار مراغه نیز گفت: این شهرستان با ظرفیت‌های بالای فرهنگی، اجتماعی و ورزشی از طرف مجامع بین‌المللی به عنوان یکی از نامزدهای شهر ایمن و سالم برگزیده شده است.

حمید شکری افزود: برگزاری بیش از ۴۰ رویداد ورزشی کشوری به میزبانی مراغه، با همدلی مسئولان و حضور ورزشکاران با استعداد این خطه ممکن شده است.

وی اضافه کرد: تجلیل از قهرمانان ورزشی حرکتی مناسب و موثر برای توسعه و حمایت از ورزش قهرمانی در این شهرستان است.

شهردار مراغه نیز گفت: مجموعه مدیریت شهری توسعه و رونق ورزشی را اولویت خود دانسته و در این مسیر حرکت می کند.

احمدی افزود: شهرداری در کنار رسالت خود در توسعه ورزش همگانی، در زمینه ورزش های تخصصی از جمله کانوپولو و ورزش‌های ساحلی نیز ورود کرده و فعال است.

وی ادامه داد: هم اکنون در راستای ایجاد شهری سالم و ایمن، فضای سبز شهری با احتساب باغات و پارک های موجود به بیش از ۲۷ مترمربع به ازای هر نفر رسیده که بالاتر از میانگین کشوری است.

به گزارش صافی، در این همایش که به همت شهرداری، شورای اسلامی شهر و اداره ورزش و جوانان مراغه برگزار شد از ۶۵ ورزشکار افتخارآفرین این شهرستان تجلیل شد.

سردبیر
سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}