مردم از ما عدالت همه جانبه می‌خواهند

تهران – ایرنا – عضو شورای مرکزی مجمع نیرو‌های خط امام(ره) گفت: مردم از ما نماز اول وقت نمی خواهند آنها از ما عدالت همه جانبه می‌خواهند، عدالت در توزیع ثروت، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، عدالت در روابط بین الملل، آزادی های شخصی و اجتماعی از وظایف حکومت اسلامی است. حجت الاسلام هادی غفاری روز یکشنبه […]

تهران – ایرنا – عضو شورای مرکزی مجمع نیرو‌های خط امام(ره) گفت: مردم از ما نماز اول وقت نمی خواهند آنها از ما عدالت همه جانبه می‌خواهند، عدالت در توزیع ثروت، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، عدالت در روابط بین الملل، آزادی های شخصی و اجتماعی از وظایف حکومت اسلامی است.

حجت الاسلام هادی غفاری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا افزود: انقلاب اسلامی ما یک انقلاب فرهنگی و سیاسی بود. مردم به دنبال حق حاکمیت ملی و مذهبی بودند، حالا این مقوله را می توان به صورت فرهنگی و یا سیاسی مطرح کرد.
غفاری اضافه کرد: پیام و مفهوم سیاسی انقلاب این بود که مردم نمی خواستند بیگانگان در کشور تصمیم گیرنده باشد اما اینکه ما چقدر به این اهداف رسیدیم جای بحث دارد. مفهوم اهداف گسترده است، یک قضیه فیزیکی نیست که نتیجه مشخصی از آنها به دست بیاید، از یک هدف می شود چندین نظر استخراج کرد.
وی اظهار کرد: ما در بخش هایی از اهداف انقلاب موفق و در بخش هایی نا موفق بودیم، مثلا ما در تربیت نیروی انسانی و کادر برای اداره کشور ناموفق بودیم وبه شدت ضعیف عمل کردیم.
رییس موسسه فرهنگی مذهبی الهادی خاطرنشان کرد: سعه صدر در حکومت دو خاصیت دارد، خاصیت اول یک حکومت دارای تحمل این است که تمام اقوام، قومیت ها و گروه ها را مدافع نظام حاکم می کند، دوما نظام نشان می‌دهد که حق طلب است وبه دنبال باند بازی نیست.
وی یادآور شد: یکی از سموم کشنده ی نظام اسلامی باند بازی هاست، این تفکر که هرکس با من نیست بر من است تفکر غلطی است. امیرالمومنین از آدم های توانمند از هر قوم، قبیله، نظر و خاستگاه که بودند استفاده کرده و در مناصب حکومتی گمارد.
غفاری با اشاره به اینکه گروه های مختلف در شکل گیری و پیروزی انقلاب نقش داشتند ولی چقدر توانستیم از آنها در ادامه راه استفاده کنیم؟ افزود: سعه صدر علوی باید سرلوحه عمل ما در نظام قرار گیرد. امام علی علیه السلام با همه اقتداری که داشتند از مخالفین در مناصب حکومتی استفاده می کردند ولی از فرزندان و دوستان نزدیک خود استفاده نکردند و به آنها پست و منصب ندادند.
وی عنوان کرد: حضرت علی (ع) عدالت را در خصوص خانواده خود هم به کار می‌بردند و قانون الهی را در مورد عقیل، برادر خود به کار بستند، شیوه مولا علی (ع) باید الگوی ما در حکومت داری باشد.
سیام**ا.ع**۱۵۳۵
انتهای پیام/