امام جمعه ارومیه:

مسئولان باید از بیان مسائل شبهه انگیز و قومیتی پرهیز کنند

صافی - نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه گفت: مسئولان باید از بیان برخی مسائل شبهه انگیز و قومیتی پرهیز کنند.

حجت الاسلام سیدمهدی قریشی ظهر جمعه در نمازگزاران ارومیه با بیان اینکه ایادی استکبار در تلاش هستند تا با برجسته سازی مسائل قومیتی در جامعه اسلامی تفرقه افکنی کنند افزود: شیطان می خواهد با حذف دین اسلام و به جان هم انداختن مردم، اتحاد ملت مسلمان ایران را زیر سوال ببرد و اگر این وحدت از بین برود، چیزی باقی نمی ماند.

وی با بیان اینکه برداشت های نادرست و دامن زدن به مسائل قومیتی از سوی عده معدودی از مردم، خیانت به اسلام و سرپیچی از دستورات الهی است ادامه داد: بیان روشن و صریح سائل و مشکلات توسط مسئولان از بروز برخی ناهنجاری ها و برداشت های نادرست جلوگیری می کند.

وی گفت: اتحاد و همدلی باید در میان مسئولان و مردم بیش از پیش افزایش یابد چرا که در نهایت سبب انسجام در جامعه اسلامی شده و سبب استحکام هر چه بیشتر جامعه و ملت در برابر توطئه بیگانگان می‌شود و ادامه حیات هر جامعه‌ای به این مهم بستگی دارد.

امام جمعه ارومیه اضافه کرد: تفاوت در قومیت، رنگ، زبان و دیگر موارد از نشانه‌های خداوند متعال است ولی دشمنان به دنبال سوء استفاده از این مهم هستند تا اتحاد ملت ایران اسلامی را از بین ببرند و موضوعی که در این میان بر عهده مسئولان است سخن گفتن به صورت صریح و شفاف است تا لطمه‌ای به اتحاد موجود در جامعه نخورد.

حجت الاسلام قریشی در ادامه با بزرگداشت روز ۱۶ آذر خاطرنشان کرد: بعد از کودتای ۲۸ مرداد عوامل استکبار قصد ورود به ایران را داشتند ولی دانشجویان مومن مانع از این کار شدند و این روز به نام استکبارستیزی دانشجویان نامگذاری شد.

امام جمعه ارومیه گفت: دانشجویان متدین و انقلابی با حفظ روحیه استکبارستیزی، نقشه های دشمنان و عوامل استکبار در داخل و خارج کشور را نقش بر آب می کنند و بر همین اساس باید روز ۱۶ آذر بدون تحریف به نسل های بعدی منتقل شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با اشاره به اینکه مشکلات امروز ناشی از ترویج نادرست نماز در جامعه است، گفت: مسوولان و تمام مردم موظف هستند نماز را در جامعه ترویج دهند زیرا نماز جامعه را از گناه و فحشا دور می کند.

حجت الاسلام قریشی با اشاره به اظهارات عجیب یک نماینده مجلس در خصوص چادر و حجاب، گفت: این سخنان نشان از عقب ماندگی فرد است و مردم هوشیار باشند که چه کسانی را به عنوان نماینده انتخاب می کنند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی تاکید کرد: سایر نمایندگان فهیم و متدین نیز اجازه ندهند برخی افراد سخنان بیهوده و بر خلاف دین بزند و با این سخنان به طور قاطع برخورد کنند.

حجت الاسلام قریشی گفت: مردم باید در انتخاب نمایندگان مجلس نهایت دقت خود را به کار گیرند چرا که همگان در مورد سرنوشت خود و جامعه خود موظف هستیم به خوبی و درستی عمل کنیم.