امام جمعه قم:

مسئولان برای رفاه مردم بیشتر تلاش کنند

صافی نیوز / امام جمعه قم در جلسه شورای زکات این استان مطرح کرد: مسئولان برای رفاه مردم بیشتر تلاش کنند.

به گزارش صافی،آیت الله سید محمد سعیدی، امام جمعه قم، تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) و رئیس شورای زکات استان قم، با اشاره به آیه الَّذِینَ إِنْ مَکَّنَّاهُمْ فِی الْأَرْضِ أَقَامُوا الصَّلَاهَ وَآتَوُا الزَّکَاهَ گفت: زکات از جمله فرایضی است که باید توسط خود مردم پرداخت شود.

رئیس شورای زکات استان قم با بیان اینکه خداوند پرداخت خمس و زکات را بعد از دادن امکانات و ثروت واجب کرده است، گفت: اولین کاری که ما باید انجام دهیم این است که مسئولان را تشویق کنیم تا تلاش کنند وضع مردم خوب شود تا ادای زکات و خمس جان بگیرد و موضوعیت پیدا کند.

آیت الله سعیدی با بیان اینکه خدا را شکر می‌کنیم که مسئولان نظام ما دلسوز هستند، اظهار کرد: در بحث زکات باید در دو بعد کار کرد که بعد اول این است که کاری کنیم مردم امکانات و ثروتشان زیاد شود و متمکن شوند و بحث دوم این است که به پرداخت زکات تشویق شوند تا زکات پرداخت کنند.

وی با بیان اینکه مردم ما مردم خوبی هستند، گفت: مردم ما حتی در سختی ها و مشکلات باز هم حامی نظام اسلامی هستند و این یک نوع امداد غیبی خداوند به این انقلاب و نظام است بنابراین امداد غیبی خدا به این نظام فقط در ماجرای طبس نیست.

امام جمعه قم با تأکید بر اینکه مسئولان باید قدردان مردم فهیم کشورمان باشند ادامه داد: بحمدلله دولت جدید آبروی خود را در میان گذاشته و برای از بین بردن فقر تمام تلاش خود را انجام می دهد.

در ابتدای این دیدار محسن مسعودیان راد، مدیرکل کمیته امداد استان قم ضمن ارائه گزارشی از عملکرد ستاد اجرایی زکات گفت: در سال گذشته حدود ۱۲ میلیارد تومان پرداخت زکات واجب و مستحب را پیش بینی کرده بودیم که تا پایان سال بالغ بر ۲۳ میلیارد تومان جمع آوری زکات داشته ایم.

انتهای پیام/