مسئولان در ۴۰ سال گذشته با صمیم دل خدمت کردند

صافی - آیت الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید گفت: من با تاریخ ۷۵ سال گذشته ایران به خوبی آشنایی دارم، خدماتی که جمهوری اسلامی در این ۴۰ سال انجام داده قابل قیاس با قبل از آن نیست و واقعا همه مسئولان با صمیم دل خدمت کردند.

وی سه شنبه شب در دیدار معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری، انقلاب اسلامی را نسبت به دیگر انقلاب های رخ داده در جهان بی نظیر دانست و افزود: جمهوری اسلامی باید از همان اول به موضوع فناوری عنایت به خرج می داد تا ما بتوانیم در اقتصاد از آن بهره ببریم.

وی همچنین با بیان اینکه ابتکارها باید به گونه ای باشد که گره زندگی را بگشاید و این مساله برای کسی مخفی نیست، گفت: ابتکارات، تحقیقات و اکتشافات باید زمان بندی و رده بندی شود، نیازها را در نظر بگیریم و طبق آن فرمان دهیم.

آیت الله سبحانی در ادامه به موضوع فضای مجازی نیز اشاره کرد و گفت: ما هرگز نمی گوییم فضای مجازی بسته شود، چون چنین چیزی در دنیای امروز امکان ندارد، ولی رها بودن آن نیز صحیح نیست.

وی افزود: حضور جناب آقای دکتر روحانی برسانید فلانی با کمال اخلاص که به شما دارد و دولت شما را تایید و تضعیف شما را حرام می داند، ولی شما در راه ها و جاده ها برای اینکه مردم را نکشند هزاران پلیس را مامور نموده، تابلو می زنید و جریمه می کنید، اما نمی شود با این همه هجومی که در فضای مجازی است، هیچ پلیسی در کنارش نباشد، و هر چه بخواهند بگویند.

وی بیان داشت: باید در سخنرانی ها گفته شود که روحانیت و مرجعیت قم هرگز علاقه ای به بستن فضای مجازی ندارند اما رها بودن نیز صلاح نمی باشد‌.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری در این دیدار گفت: اقتصاد با پشتوانه علم و دانش شکوفا می شود، و برای دانش بنیان کردن اقتصاد نیز باید جلوی خام فروشی در اقتصاد گرفته شود.

سورنا ستاری با اشاره به اهمیت فناوری و نقش آن در توسعه کشور گفت: فناوری مایه افتخار و اقتدار مملکت می باشد و در حال حاضر نسل جوان و دانشگاهی در این زمینه فعالیت های چشمگیری را آغاز نموده است.

وی افزود: شرکت های زیادی نیز تاسیس می شود و آنها نسل جدیدی از کارآفرینان را به جامعه تزریق می کنند، تا بتوانیم تمرکز اقتصاد را از نفت به سمت نیروی انسانی سوق دهیم، چون تنها در این صورت یک اقتصاد پویا را شاهد خواهیم بود.

انتهای پیام/