15:43 1403/02/11

مسئولیتی که از «نون.خ» انتظار می‌رفت؛ چرا ماسک ها زیر چانه است؟

صافی نیوز / کاراکترهای مجموعه تلویزیونی «نون خ ۳» پروتکل‌های بهداشتی کرونا را به شکلی ناقص رعایت می‌کنند.

به گزارش صافی به نقل از صبا، شیوه استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در قصه سریال «نون خ ۳» ممکن است به ترویج رعایت ناقص پروتکل‌های بهداشتی در میان مخاطبان بینجامد.

فصل سوم «نون خ» که این روزها با بیشترین استقبال از سوی مخاطبان تلویزیون مواجه شده و در صدر نظرسنجی مرکز تحقیقات رسانه ملی قرار گرفته است، از معدود سریال‌های یک سال اخیر تلویزیون و تنها سریال ویژه سیما برای نوروز ۱۴۰۰ است که ویروس کرونا در قصه آن گنجانده شده است.

با این حال آنچه که به عنوان شیوه‌نامه‌های بهداشتی برای مقابله با کرونا شناخته می‌شود، در این سریال به شکلی ناقص دیده می‌شود. کاراکترهای «نون خ ۳» در اغلب اوقات ماسک را تا زیر چانه پایین کشیده‌اند و فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت نمی‌کنند. شخصیت‌ها همچنین اهتمامی به شستن یا ضدعفونی کردن دست‌های خود نمی‌دهند. این در حالی است که هیچ‌کدام از کاراکترهای سریال نیز به رعایت ناقص پروتکل‌ها واکنش چندانی ندارند و به راحتی از کنار آن می‌گذرند.

به نظر می‌رسد «نون خ ۳» به کارگردانی سعید آقاخانی و تهیه‌کنندگی مهدی فرجی، اگرچه کمدی جذاب و حال‌وهوایی دلنشین دارد و فیلمنامه و ساختار خوبی نیز دارد، اما در مسیر فرهنگ‌سازی برای رعایت شیوه‌نامه‌هایی بهداشتی، درست عمل نکرده است.

این در حالی است که افراط و تفریط در زمینه رعایت پروتکل‌ها -خصوصا ضدعفونی کردن- در صورت توجه سازندگان «نون خ ۳»، ظرفیت مناسبی برای شوخی‌های ملموس ایجاد می‌کرد که می‌توانست علاوه بر افزودن به طنز قصه، به وجه آموزنده بودن آن نیز کمک برساند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *