امام جمعه مراغه:

مساجد در ترویج نماز پررنگ تر از گذشته ایفای نقش کنند

صافی - امام جمعه مراغه با تاکید بر لزوم فرهنگ سازی در مساجد و مراکز فرهنگی و مذهبی گفت: نقش مساجد در ترویج فرهنگ نماز در بین جوانان باید پررنگ تر از گذشته شود.

آیت الله محمدتقی پورمحمدی روز شنبه در جمع هیات امنا و روحانیون مساجد و فرماندهان حوزه های بسیج مراغه افزود: برپایی نماز جماعت در مساجد نباید منحصر به مناسبت های مختلف از جمله ماه مبارک رمضان و محرم شود.

وی ادامه داد: هیات امنای مساجد به عنوان متولیان برپایی نمازهای جماعت و آیین های مذهبی در مساجد، نقش مهمی در ترویج فرهنگ نماز به عنوان فریضه الهی و اسلامی دارند و باید در این راستا اهتمام بیشتری داشته باشند.

آیت الله پورمحمدی اضافه کرد: امامان جماعت و روحانیون مساجد نیز باید در این راستا با تعامل مناسب با هیات امنا، حضور فعال تری در هیات امنای مساجد و برپایی نمازهای جماعت داشته باشند.

وی با اشاره به نقش روحانیت در رونق مساجد گفت: هدف از حضور روحانیون در این مکان مذهبی نباید منحصر به برپایی نماز باشد بلکه می توان از این ظرفیت بزرگ و بالقوه در رسیدگی به مشکلات و مسائل فرهنگی، اجتماعی و مذهبی نیز بهره برد.

عضو خبرگان رهبری به مشکل اقامت روحانیون در برخی از روستاها و حتی شهرستان های استان اشاره کرد و افزود: هیات امنا و مسئولان امر باید در این زمینه چاره اندیشی کنند.

آیت الله پورمحمدی همچنین به وجود موقوفه های متعلق به مساجد اشاره کرد و ادامه داد: درآمدهای حاصل از این موقوفات نباید به صورت انحصاری در زمینه اطعام صرف شود بلکه می تواند صرف امور فرهنگی در زمینه امور مذهبی و کمک به پرورش طلاب شود.

وی اضافه کرد: بسیج نیز به عنوان نهادی فرهنگی در کنار روحانیون و هیات امنا در جهت تحقق آرمان های متعالی اسلامی و انقلابی حضور دارد.

وی با اشاره به برگزاری نمازهای جماعت در مساجد این شهرستان گفت: هم اکنون در 89 مسجد این شهرستان به صورت مستمر و با حضور روحانیون نمازهای روزانه و آیین های مذهبی برگزار می شود.

وی افزود: در تمامی مدارس این شهرستان نیز با همکاری آموزش و پرورش و تبلیغات اسلامی نماز جماعت اقامه می شود که از این نظر در سطح استان رتبه های برتر را کسب کرده است.

وی اضافه کرد: با وجود برپایی نمازهای جماعت باید میزان موفقیت در جذب جوانان به سوی این فریضه الهی نیز بررسی و ریشه یابی شود.

به گزارش صافی شهرستان مراغه با 377 مسجد و 80 حسینیه و حدود 263 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.