14:22 1403/02/17
صافی گزارش می‌دهد؛

مسافرانی که در تبریز جا مانده‌اند/ظرفیت تکمیل قطار و اتوبوس

صافی نیوز – تبریز- تکمیل ظرفیت سفر به تهران و نبود بلیط، موجب نارضایتی مسافران و سردرگمی آنان در ترمینال تبریز شده است.

صافی، گروه استان‌ها- آناهیتا رحیمی: همواره زمانی که صحبت از سفر می‌شود مسافران با توجه به بودجه‌ای که دارند نوع سفر خود را مشخص می‌کنند.

برخی از مسافران به دلیل راحتی و کوتاه بودن مسیر، سفر با هواپیما را ترجیح می‌دهند اما برخی دیگر نیز به دلیل هزینه، سفر با قطار و یا اتوبوس را انتخاب می‌کنند.

اما اکنون تکمیل ظرفیت و یا نبود بلیط برای سفر به تهران، مسافران زیادی را سرگردان و از کار و زندگی انداخته است و با مراجعه به سایت های اینترنتی از پر بودن صندلی های اتوبوس و قطار و بالا بودن هزینه بالای سفر هوایی در این روزها حکایت دارد.

یکی از مسافران که به دلیل نبود بلیط و تکمیل ظرفیت در پایانه‌های مسافربری و راه آهن از سفر خود از تبریز به تهران باز مانده به صافی نیوز می‌گوید: به دلیل قیمت سرسام آور بلیط هواپیما، بیشتر از طریق پایانه‌های مسافربری و راه آهن سفر خود را انجام می‌دهم که اکنون نیز به دلیل تکمیل ظرفیت و یا نبود بلیط، هم چنان از دیروز در شهر تبریز به دنبال بلیط هستم.

در این رابطه صافی نیوز علت نبود بلیط ، یا تکمیل ظرفیت و گرانی بلیط هواپیما را از طریق مدیران پایانه‌های مسافربری، ریلی و هوایی جویا شده است.

انجام ۱۱ پرواز از تبریز به تهران

مدیرعامل فرودگاه‌های آذربایجان شرقی در گفت و گو با صافی نیوز می‌گوید : دیروز ۱۱ پرواز به مقصد تهران انجام گرفته است و متولی قیمت‌های بلیط، سازمان هواپیمایی کشور است.

رامین آذری ادامه می‌دهد : قیمت بلیط هواپیمای تبریز به تهران، بین ۱۹۰ تا ۵۵۳ هزار تومان است که به طور قانونی اعلام شده است.

وی بیان می‌کند : طبق اعلام سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور، نرخ بلیط نسبت به آذر ماه سال گذشته کاهش یافته است چنانچه قیمتی بالاتر از این به فروش برسد باید به سازمان هواپیمایی کشور منعکس گردد.

علت نبود بلیط عدم برنامه ریزی مسافر است

مدیر عامل راه آهن آذربایجان شرقی در گفت و گو با صافی نیوز با تأکید بر اینکه علت نبود بلیط، عدم برنامه ریزی مسافر است بیان می‌کند : بلیط‌های رفت و برگشت همواره با اطلاع رسانی عمومی در سیستم‌ها به فروش می‌رسد و تمام مسافران می‌توانند با برنامه ریزی نسبت به تهیه بلیط خود اقدام نمایند؛   ظرفیت ما محدود است چنانچه این مشکل در ناوگان هوایی و حمل و نقل جاده‌ای نیز وجود دارد که قطعا باید به طور برنامه‌ریزی انجام گیرد تا با مشکل مواجه نشوند.

هر روز ۸۰۰ نفر راهی تهران می‌شوند

شاپور ارسلانی ادامه می‌دهد : هر روز ۲ قطار با ظرفیت ۴۰۰ نفر به مقصد تهران با سالن‌های ۶ تا ۴ تخته لوکس خواب انجام می‌گیرد.

وی اضافه می‌کند : علاوه بر این قطارهایی از مبدأ تبریز به مقصد مشهد نیز با همان ظرفیت گفته شده وجود دارد و در صورتی که ظرفیت خالی باشد از طریق بلیط شناور نیز به فروش می‌رسد که هر روز ۱۶۰۰ مسافر از مبدأ تبریز به مقصد تهران حرکت می‌کنند.

هیچ مشکلی در رابطه با فروش بلیط نداریم

مدیر عامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری تبریز نیز در گفت و گو با صافی نیوز با تأکید بر اینکه هیچ مشکلی در رابطه با فروش بلیط نداریم بیان می‌کند : از اول شهریور ماه، کلانشهر تبریز به عنوان پایلوت دفاتر بلیط فروشی قرار گرفته است.

عادلی سعد آباد ادامه می‌دهد : هر گونه فروش غیرقانونی و دستی بلیط وجود ندارد و از طریق سیستم‌های اینترنتی انجام می‌گیرد که مسافران بلیط و حتی صندلی خود را انتخاب می‌کنند.

وی اضافه می‌کند : هیچ محدودیتی در این رابطه نداریم اما ممکن است برخی از افراد، اطلاعی از سامانه ۷۲۴ خرید بلیط نداشته باشند و به طور مستقیم از سیستم اینترنتی تهیه می‌کنند.

سعدآباد در پایان توضیح می‌دهد : مردم از شرکت‌هایی که خدمات بهینه ارائه می‌دهند و به طور یکپارچه‌ نیز بلیط‌ها به فروش می‌رسد.

مسافران از تکمیل شدن ظرفیت و یا نبود بلیط ناراضی هستند و مسئولان نیز از عدم نبود بلیط در پایانه‌های مسافربری، ریلی و هوایی خبر می‌دهند و علت این امر را عدم برنامه ریزی مسافران در اواخر تعطیلات بیان می‌کنند.

گفتنی است که نبود ظرفیت خالی برای مسافرت از تهران به تبریز نیز از سوی مسافران در شهریورماه گزارش شده که تعدادی از رانندگان در میدان آزادی اقدام به مسافر گیری کرده و قیمت ها را تا ۹۰۰ هزار ریال بالا برده اند.

انتهای خبر/

سردبیر
سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *