فرماندار مراغه:

مشارکت بنیاد برکت در طرح های اشتغالزا زمینه‌ساز توسعه اقتصادی است

صافی نیوز - معاون استاندار و فرماندار شهرستان ویژه مراغه با اشاره به حمایت و مشارکت بنیاد برکت در راستای توسعه مناطق محروم و روستایی گفت: مشارکت این نهاد انقلابی در طرح های اشتغال آفرین این شهرستان زمینه ساز توسعه اقتصادی خواهد بود.

به گزارش صافی، حمید شکری در نشست کار گروه اشتغال و سرمایه گذاری مراغه افزود: بنیاد برکت در سال های اخیر در مسیر رونق تولید و حمایت از بخش های تولیدی به ویژه در مناطق محروم گام برداشته است.

وی ادامه داد: حمایت از بنگاه های اقتصادی با مشارکت در طرح های اشتغال زا و نیز توانمندسازی در مناطق محروم از رویکردها و اولویت های امروز بنیاد برکت در منطقه است.

وی اضافه کرد: این بنیاد هم اکنون در ۲ شهرستان مراغه و آذرشهر به عنوان پایلوت با استفاده از چهار تسهیل گر و مجری، طرح های مختلفی از جمله آسمان و سحاب را به اجرا خواهد گذاشت.

وی گفت: شناسایی ظرفیت های موجود در مناطق روستایی و محروم با بهره گیری از نیروی انسانی بومی از گام های اساسی بنیاد برکت برای رونق اقتصادی و اشتغال آفرینی است.

وی افزود: حمایت از تولید خرد در زمینه های مختلفی از جمله کشاورزی، صنایع تبدیلی، صنایع دستی، طرح های دانش بنیان و ورزشی از رویکردهای این بنیاد و نهاد انقلابی است.

وی با تاکید بر لزوم تلاش بیشتر دستگاه های اجرایی در ارایه تسهیلات رونق اشتغال اضافه کرد: در بخش مشاغل خانگی و روستایی به ترتیب ۸۲ درصد و ۵۷ درصد تسهیلات جذب شده که امید است امسال این میزان تسهیلات تحقق بیشتری یابد.

انتهای خبر/