در نشست علنی شورای اسلامی شهر مراغه مطرح شد:

مشکل آسفالت ریزی معابر با افزایش قیمت قیر

علی عباسی نائب رئیس شورای شهر مراغه با اشاره به افزایش بیش از چهار برابری قیمت قیر نسبت به سال گذشته گفت: این افزایش قیمت آسفالت ریزی معابر و طرح های عمرانی مراغه را با مشکل جدی مواجه کرده است.

علی عباسی روز یکشنبه در نشست علنی شورای اسلامی شهر مراغه گفت: سال گذشته قیمت هر تن قیر 9 میلیون ریال بود و در حال حاضر این رقم با 41 میلیون ریال افزایش یافته و این گرانی فشار مالی بسیاری بر دوش شهرداری قرار داده است.

وی با بیان اینکه سال گذشته اقدامات و طرح های بسیار چشمگیری در زمینه آسفالت معابر انجام شد ادامه داد: بودجه شهرداری مشخص بوده و با این بودجه تامین قیر باری آسفالت ریزی مشکل است.

وی اضافه کرد: به رغم گرانی قیر و سایر مصالح، آسفالت ریزی در برخی معابر شهری ادامه دارد و شورای اسلامی شهر به همراه مسئولان شهرستانی مشکل به وجود آمده در زمینه گرانی قیر مورد نیاز شهرداری را پیگیری می کند.

آماده سازی شهری برای استقبال از محرم

عباسی همچنین با اشاره به آماده سازی شهری برای استقبال از آیین های سنتی عزاداری در ایام محرم گفت: بر این اساس، معابر و محلاتی که محل عبور هیات های حسینی هستند لکه گیری، بهسازی و آسفالت ریزی می شود.

هفته آینده حضور استاندار آذربایجان شرقی در مراغه

وی همچنین از اتمام طرح مجتمع های تجاری و پارکینگ های خیابان جام جم و افتتاح رسمی آن خبرداد و افزود: در بازدید انجام شده که با حضور فرماندار و مسئولان شهرستانی صورت گرفت، این زیرساخت های شهری آماده بهره برداری بوده و در هفته آینده با حضور استاندار آذربایجان شرقی افتتاح خواهد شد.

مرتفع شدن افزایش قیمت قیر نیازمند همکاری مسئولان شهرستان

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر مراغه نیز با اشاره به تورم ایجاد شده در بازار گفت: افزایش ناگهانی و چندین برابری قیر، شهرداری را در اجرای طرح های آسفالت ریزی شهری با مشکل مواجه کرده که امید است با همکاری مسئولان شهرستانی این امر مرتفع شود.

ناظم عزیزی همچنین با تاکید بر لزوم اجرای طرح های فرهنگی برای پیشگیری از اعتیاد در جامعه افزود: سازمان ها و نهادها می توانند با اقدامات فرهنگی و ورزشی، از بروز بسیاری از آسیب های اجتماعی جلوگیری کنند.

وی اضافه کرد: براساس توافقات انجام شده با امور مالیاتی شهرستان، واحدهای تولیدی که دارای معوقات مالیاتی هستند، در صورت سرمایه گذاری در ورزش و تشکیل تیم های ورزشی از تخفیفات مناسبی در زمینه مالیاتی برخوردار خواهند شد.

تهدید اساس و بنیان خانواده با مشکلات اقتصادی

مرتضی باستانی رئیس کمیسیون سرمایه گذاری شورای شهر مراغه نیز با انتقاد از وضعیت موجود اقتصادی گفت: بیکاری و مشکلات معیشتی، اساس و بنیان خانواده ها را تهدید می کند و رفع این معضل نیازمند عزم جدی مسئولان است.