مشکل تامین لاستیک ناوگان سنگین در حال مرتفع شدن

صافی - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان گفت: با تصمیم اخیر دولت تعرفه واردات لاستیک از 26 درصد به پنج درصد کاهش یافته و با توجه به تولیدات داخلی و افزایش میزان واردات لاستیک از خارج از کشور بزودی مشکل تامین لاستیک مرتفع می‌شود.

“سیدعلی حاج سیدعلیخانی” در نشست مسئولین این اداره کل با اعضای هیئت مدیره انجمن صنفی شرکت ها و موسسات حمل و نقل سیمان استان افزود: یکی از ضروریات ناوگان حمل و نقل جاده ای استفاده از لاستیک سالم و مرغوب است، دولت برای واردات لاستیک از چهار میلیون و 200 هزار تومان در نظر گرفته و بزودی حجم قابل توجهی لاستیک از گمرکات کشور ترخیص خواهد شد.

وی تصریح کرد: کارشناسان این اداره کل اقدام به تهیه برنامه نرم افزاری کرده‌اند که بر اساس آن کارکرد ناوگان مشخص و مطابق تعداد لاستیک اعلام شده دستگاه‌های ذیربط حواله دریافت لاستیک اولویت بندی شده و از طریق انجمن‌ها به متقاضیان داده خواهد شد.

حاج سید علیخانی با اشاره به این مطلب هدف از این اقدام شفاف سازی لاستیک موجود با تعداد تقاضا بوده و با این اقدام دست دلال‌ها و واسطه ها کوتاه می‌شود، افزود: سالانه حدود 80 هزار حلقه لاستیک مورد نیاز ناوگان عمومی حمل ونقل کالای استان است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان از متصدیان حمل و نقل کالا، سیمان و مواد سوختی استان درخواست نمود تا توزیع مناسب این اقلام نسبت به ترغیب رانندگان تحت پوشش خود به حمل و نقل مواد و بارهای تجاری مورد نیاز مردم کوتاهی نکنند.