امام جمعه تهران:

مشکل معیشت مردم با افزایش یارانه حل نمی شود

صافی نیوز / خطیب نماز جمعه این هفته تهران گفت: اگر در این گرانی‌ها دست‌های در کار است نیروهای اطلاعاتی و مردم منشا گره را پیدا کنند تا به هرقیمت مسئله را حل کنند، بالا بردن یارانه مشکل را حل نمی کند و باید ارزش پول ملی افزایش پیدا کند.

به گزاشر صافی به نقل از تسنیم، کاظم صدیقی خطیب نمازجمعه این هفته تهران، در خطبه‌های این نظام با اشاره به گذشت صد روز از آغاز به کار دولت سیزدهم، گفت: دولت سیزدهم و شخص آیت‌الله رئیسی امتیازاتی دارد که باید به آنها اشاره کرد.

وی اولین امتیاز دولت سیزدهم و رئیس جمهور را عشق به خدا، مکتب، امامان و ولی امر و ولی فقیه دانست و افزود: آیت‌الله رئیسی و دولت سیزدهم در صدد اجرای منویات نایب امام زمانشان بوده‌اند. دومین نکته نیز شعار عدالت‌خواهی و مبارزه با فساد رئیس جمهور است و در این مدت دیدیم که وی ابزار لازم عدالت‌خواهی را فراهم کرده است و سنگرنشینان دستگاه قضا را به قوه مجریه منتقل کردند تا مبارزه با فساد عملی شود و این حرکت موجب امید مردم است.

صدیقی با بیان اینکه سومین ویژگی این دولت تلاش، کار متراکم و خستگی‌ناپذیری است، عنوان کرد: اگر امداد خدا نباشد کسی نمی‌تواند این گونه تلاش کند. گاهی از بعضی‌ها می‌شنویم که خانواده رئیس‌جمهور هم وی را نمی‌بینند و حتی پنج‌شنبه و جمعه‌ها نیز در سفر هستند. آنچه نمی‌گذارد ایشان خسته شود عشق به خدا و مردم است.

وی با بیان اینکه چهارمین ویژگی دولت سیزدهم تعامل با خبرگان و نخبگان در سفرهای استانی است، ادامه داد: یکی از برنامه‌های سفرهای آیت‌الله رئیسی دیدار با نخبگان است. پنجمین ویژگی آیت‌الله رئیسی و دولت وی انسجام بین قوای سه گانه است و از اول انقلاب چنین وحدت، هم افزایی و جلسات هفتگی بین قوای سه‌گانه وجود نداشته و امروز سه قوه ید واحده هستند و اختلاف در مسیر و هدف ندارند و برای حل مشکلات به میدان آمده‌اند و این گونه نیست که در حل بحران‌هایی که پیش می‌آید کنار بایستند و بگویند من اطلاع نداشتم.

خطیب این هفته نماز جمعه تهران ششمین ویژگی دولت سیزدهم را تأمین حقوق کارکنان دولت در شرایط سخت فعلی دانست و گفت: با وضعیتی که از پیش، پیش آمده پر کردن گودال‌ها کار ساده‌ای نیست و دولت در این شرایط به موقع حقوق کارکنان را پرداخت می‌کند که این امداد الهی است.

صدیقی تصریح کرد: در ارتباط با دیپلماسی بین‌المللی و تقویت ظرفیت داخلی با ارتباط خارجی نیز دیدید که قبل از وی گفتند واکسن را به ما نمی‌دهند، ولی چه شد که تا ایشان آمدند سیل واکسن به ایران آمد. علت‌اش این بود که به ظرفیت داخلی تکیه شد و چون تولید واکسن داخلی را جدی گرفتند کاهش مرگ و میر کرونا را نیز دیدیم.

وی ادامه داد:‌ در این صد روز دولت سیزدهم تازه نفس با حضور به موقع در بحران بنزین، اعتماد عمومی را بالا برد و مردم وقتی می‌بینند رئیس جمهور آرام و قرار ندارد، آرامش پیدا می‌کنند و اکنون نیز در حل مشکل تأمین واکسن هیچ مشکلی نداریم.

امام جمعه موقت تهران در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه من درد مردم را احساس می‌کنم، گفت:‌ در موضوع عدم ثبات قیمت‌ها اگر دست‌هایی در کار است که مشکل گرانی حل نشود که قطعا در کار است، نیروهای اطلاعاتی و امنیتی و مردم ببینند منشأ کار کجاست و به هر قیمتی شده مسئله را حل کنند.

وی افزود: امروزه پول ملی ما ارزش‌اش را از دست داده است. شما هر چقدر هم که یارانه را بالا ببرید با افزایش قیمتی که اتفاق می‌افتد مشکل مردم حل نمی‌شود، بلکه آنچه مهم است این است که پول ملی باید ارزشش بالا برود. مردم نیاز دارند که مشکلات برایشان تبیین شود و به آن‌ها بگوییم در کجای حل مشکل هستیم.

صدیقی با بیان اینکه سومین مسئله عدالت‌ورزی و مهار فاصله طبقاتی است، گفت: فقر دردی است که باید آن را درمان کرد و اگر فقر وجود داشته باشد دین و ایمان از بین می‌رود. در این جهت هم امیدواریم تدبیرها به سامان برسد. مسئله دیگر نیز رفع تحریم است، اما مهمتر از رفع تحریم خنثی کردن اثر تحریم است که با تکیه به ظرفیت‌های داخلی حاصل می‌شود.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به مسئله عراق، ادامه داد:‌ مسئله عراق جزو مسائلی است که برای جهان اسلام و شیعیان بسیار مهم است. دنیا برای بهم ریختن جهان اسلام و به خصوص شیعه کمر بسته است. لذا ما با گلوله جواب دادن تظاهرات مسالمت‌آمیز را محکوم می‌کنیم و از دولت و قوه قضاییه عراق می‌خواهیم این مسئله را پیگیری کند.

صدیقی عنوان کرد:‌ بمب انداختن و حمله پهپادی به خانه نخست وزیر عراق نیز امر مشکوکی است و ما پیگیری این مسئله را توقع داریم. همچنین مسئله انتخابات عراق نیز باید حل شود و آن را در پناه قانون مشکل‌گشایی کنند.

خطیب این هفته نماز جمعه تهران با اشاره به مسئله افغانستان گفت: در افغانستان، آمریکا فرار کرد، اما توطئه‌اش فرار نکرده و اختلاف‌افکنی را در رأس برنامه خود قرار داده است. آرزوی ما اولا یک افغانستان مستقل و مستحکم است، ثانیا می‌خواهیم امنیت مرزی ما مخدوش نشود، همچنین حقوق شیعیان افغانستان محفوظ باشد و در این کشور یک دولت فراگیر با شرکت همه گروه‌ها تشکیل شود.

انتهای پیام/