مصدومیت 1860 نفر در حوادث چهارشنبه آخر سال

صافی نیوز / بر اساس اعلام رئیس سازمان اورژانس کشور از ابتدای اسفند امسال تا کنون، حوادث چهارشنبه آخر سال ۱۸۶۰ مصدوم برجای گذاشته است.

به گزارش صافی،با شروع شب چهارشنبه آخر سال باز هم حوادث مرتبط با این شب، از فوت و آسیب چشم گرفته تا قطع عضو آغاز شد. طبق آخرین آمار تعداد جان باختگان حوادث چهارشنبه آخر سال به 17 نفر و شمار مصدومان این حوادث به 1860 نفر رسید.

همه ساله در روزهای پایانی سال، نگرانی از حوادث تلخ چهارشنبه پایان سال بیشتر از همیشه است؛ متأسفانه چند سالی می‌شود که سنت قدیمی آخرین چهارشنبه سال رنگ باخته و استفاده از مواد محترقه و آتش‌زا جایگزین آن شده است، سنتی تلخ که همه ساله منجر به جان باختن تعدادی از هموطنان شده و خانواده‌ها را داغدار می‌کند.

بر پایه داده‌های ثبت شده در سامانه حوادث ویژه اورژانس و سامانه پایش داده‌های مراقبت‌های درمانی از ابتدای بهمن تا ۲۴ اسفند سال گذشته در ۲۹ استان کشور ۲۸۳۴ نفر به دلیل ساخت و برخورد با موادمحترقه دچار آسیب شدند که ۱۹ نفر جان خود را از دست دادند.

ثبت ۴۵۰ مورد مزاحمت تلفنی برای اورژانس

یحیی صالح طبری، رئیس مرکز اورژانس تهران در خصوص آخرین آمار ثبت مزاحمت های تلفنی برای اورژانس گفت: تعداد مصدومان حوادث چهارشنبه سوری در استان تهران، ۳۶۱ نفر و ۱۲ مورد فوتی بوده است. رئیس مرکز اورژانس تهران افزود: متأسفانه در کنار مأموریت‌های اورژانس، شاهد ۴۵۰ مورد تماس تلفنی مزاحم با ۱۱۵ استان‌تهران بودیم که باعث اختلال در انجام مأموریت‌های اورژانس می‌شود.

مصدومیت مأمور پلیس تهران

عباسعلی محمدیان فرمانده انتظامی تهران بزرگ با حضور در مرکز عملیات پلیس تهران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: کاهش تلفات نشان دهنده این موضوع بود که مردم اگر بخواهند می توانند با همراهی جوانان و استفاده از مواد محترقه کم خطر چهارشنبه سوری کم حادثه‌ای را تجربه کنند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ از مصدومیت یکی از ماموران پلیس حین عملیات چهارشنبه سوری خبر داد و گفت: تا به این لحظه ۸ نفر از افرادی که اقدام به تخریب اموال عمومی کرده بودند دستگیر شدند.

۱۳۰عملیات آتش‌نشانی در شب چهارشنبه آخر سال

محمدی رئیس سازمان آتش نشانی شهر تهران با بیان اینکه حوادث امروز منجر به ۱۳۰ علمیات شد، اظهار کرد: از این تعداد ۳۵ مورد حریق در فضای سبز، ۲۵ مورد حریق در سطل زباله مکانیزه و ۸ مورد حریق در خودرو بوده است، ضمن آنکه ۳ مورد خاص شامل منزل مسکونی دو طبقه‌ای خیابان ری بوده که دچار حریق شده که ۲ نفر در اثر انفجار حریق مصدوم شده اند.

وی یادآور شد: در جاده ورامین  زیر زمین ساختمان ۳ طبقه ای انفجار صورت گرفته و ۲نفر مصدوم شده اند ضمن آنکه در اثر اصابت نارنجک به یک مغازه ای نوجوان ۱۶ ساله ای به شدت مصدوم شد.

وی از کاهش ۲۵درصدی میزان حوادث و تماس با سازمان آتش نشانی شهر تهران در روز جاری خبر داد.

استان تهران در صدر آمار مصدومان کشور

جعفر میعادفر، رئیس کل اورژانس کشور در خصوص آمار مصدومان امروز تا این ساعت بیان داشت: کل مصدومین امروز و در شب چهارشنبه آخر سال تاکنون ۱۸۶ نفر است؛ ضمن اینکه ۲۵ نفر از مصدومان بستری شده‌اند.

وی با بیان اینکه ۲ نفر از مصدومان در بخش مراقبت ویژه بستری هستند، از درمان و ترخیص ۱۴۳ نفر از مصدومان چهارشنبه آخر سال خبر داد. ۱۸ نفر از مصدومان در محل حادثه درمان شده‌اند.

میعادفر از قطع عضو ۱۲ نفر خبر داد و تصریح کرد: ۴۴ نفر دچار آسیب از ناحیه چشم شده‌اند؛ضمن اینکه ۵۱ نفر دچار سوختگی شدند.تاکنون ۳۳ نفر در استان تهران، ۱۴ نفر در استان آذربایجان شرقی و ۲۶ نفر در استان آذربایجان غربی مصدوم شده‌اند.

انتهای پیام/