13:13 1403/02/13
طی نشستی عنوان شد؛

مطالبات بانوان آذربایجان غربی به صورت نظامند پیگیری می شود

صافی نیوز – ارومیه – مدیرکل دفتر زنان و خانواده استانداری آذربایجان غربی گفت: از طریق پارلمان مشورتی زنان، مطالبات بانوان استان بصورت نظام مند پیگیری می شود.

به گزارش صافی نیوز، پریسا علیلو ظهر یکشنبه در نشست پارلمان مشورتی زنان آذربایجان غربی با بیان اینکه آذربایجان غربی سومین استان کشور در تشکیل پارلمان مشورتی بانوان است افزود: پارلمان مشورتی بانوان در تمام شهرستان های استان تشکیل شده و جلسات آن بصورت مستمر برگزار می شود.

وی ادامه داد: تقویت توانمندهای بانوان، نقش آفرینی زنان در عرصه های مختلف و ارائه راهکارهای حل مسائل از مهمترین اهداف تشکیل پارلمان مشورتی زنان است.

علیلو با بیان اینکه چون در سال انتخابات قرار داریم، این پارلمان می‌تواند مشوق زنان باشد، تصریح کرد: این پارلمان‌ها به صورت مجمع عمومی شکل گرفته و اساسنامه توسط خراسان شمالی تشکیل و ترکیبی از زنان صاحب نظر و نخبه متشکل از ۲۵ قشر در اساسنامه تعریف شده است.

وی عنوان کرد: پارلمان‌های مشورتی زنان متشکل از ۲۵ قشر در پنج گروه اجتماعی و فرهنگی، اقتصادی، آموزش، پژوهش و توانمندسازی و  کمیسیون سلامت و حقوقی است.

علیلو تصریح کرد: شناسایی وضعیت دقیق زنان با نگاه بومی و منطقه‌ای است و اولویت‌بندی براساس هر شهر در جهت توسعه و حل مسائل بر اساس برنامه‌ریزی عملیاتی و نتیجه بهتر برای بهبود وضعیت زنان استان است.

وی به اهداف تشکیل پارلمان مشورتی زنان اشاره کرد و گفت: پارلمان مشورتی زنان نمادی از مشارکت نظام‌مند و توسعه یافته برای پیگیری مطالبات زنان و نقطه عطفی برای حرکت در تحقق عدالت جنسیتی و افزایش نقش و مشارکت زنان براساس اسناد بالادستی و قانون اساسی است.

تعدادی از بانوان عضو پارلمان مشورتی بانوان استان نیز در این جلسه دیدگاه ها و مسائل و مشکلات مرتبط با حوزه زنان را مطرح کردند و مقام عالی استان نیز ضمن استماع مشکلات، قول پیگیری موارد مطروحه را داد.

انتهای خبر/

سردبیر
سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}