مطالبه جهانگیری از رئیسی درمورد فوت مهسا امینی

صافی نیوز / معاون اول دولت‌های یازدهم و دوازدهم با اشاره به فوت مهسا امینی تاکید کرد: رئیس‌جمهور با توجه به وظیفه‌ای که طبق قانون اساسی برعهده دارد و سوگندی که برای دفاع از مردم خورده است، به این مسأله اهتمام ویژه‌ای بورزد و گزارشی صریح و شفاف از این حادثه و موارد مشابه به مردم ارائه دهد و با عوامل و مقصران آن برخورد قاطع و قانونی صورت گیرد.

به گزارش صافی به نقل از ایلنا، اسحاق جهانگیری در حساب کاربری خود در اینستاگرام نوشت: با عرض تسلیت ایام اربعین حسینی (ع)، حادثه تلخی که برای خانم مهسا امینی، دختر جوان ایرانی، اتفاق افتاد، رویدادی تلخ و اندوه‌بار است که نمی‌توان از کنار آن با بی‌تفاوتی گذشت؛ واقعه‌ای که در آن دختری مسافر در عین صحت و سلامت توسط پلیس گشت ارشاد تهران دستگیر شد. اکنون خانواده‌اش در عزای از دست‌دادن دخترشان هستند و افکار عمومی نیز به‌شدت آزرده و عصبانی است.

وی ادامه داد: تا به حال، گزارش‌های تلخ دیگری از برخوردهای نامناسب با زنان و دختران جامعه منتشر شده بود در حالی که رعایت کرامت و حرمت انسان، هدف اخلاقی، دینی و قانونی انقلاب و نظام ما بوده است.

معاون اول دولت‌های یازدهم و دوازدهم با اشاره به قانون اساسی اظهار داشت: لازم است رئیس‌جمهور با توجه به وظیفه‌ای که طبق قانون اساسی برعهده دارد و سوگندی که برای دفاع از مردم خورده است، به این مسأله اهتمام ویژه‌ای بورزد و گزارشی صریح و شفاف از این حادثه و موارد مشابه به مردم ارائه دهد و با عوامل و مقصران آن برخورد قاطع و قانونی صورت گیرد.

به گفته جهانگیری، آنچه مهم است اتخاذ تدابیر و سیاست‌هایی است که این‌گونه رفتارهای غیر اخلاقی و غیر اسلامی برای همیشه متوقف شود. مردم ولی‌نعمت همه ما و زنان ما مایه فخر اسلام و ایران هستند و دفاع از کرامت و حقوق آن‌ها وظیفه همه است.

انتهای پیام/