معاون پرستاری وزارت بهداشت ابقا شد

تهران- ایرنا- وزیر بهداشت طی حکمی مریم حضرتی را در سمت معاونت پرستاری وزارت بهداشت ابقا کرد. به گزارش خبرنگار سلامت ایرنا، سعید نمکی روز سه شنبه در حکم خود خطاب به حضرتی ضمن تاکید بر تکریم پرستاران نوشت: انتظار می رود به نحو مقتضی در راستای ارتقای معیشت پرستاران و تقدیر معنوی از زحماتشان […]

تهران- ایرنا- وزیر بهداشت طی حکمی مریم حضرتی را در سمت معاونت پرستاری وزارت بهداشت ابقا کرد.

به گزارش خبرنگار سلامت ایرنا، سعید نمکی روز سه شنبه در حکم خود خطاب به حضرتی ضمن تاکید بر تکریم پرستاران نوشت: انتظار می رود به نحو مقتضی در راستای ارتقای معیشت پرستاران و تقدیر معنوی از زحماتشان گام برداریم. لازم است در اسرع وقت با هماهنگی معاونت ذیربط، پرداخت معوقات این قشر زحمتکش انجام و نتیجه گزارش شود.
نمکی به تغییر نظام پرداخت نیز اشاره کرد و افزود: در راستای تغییر نظام پرداخت مبتنی بر گروه پزشکی درمانی در طراحی مدل مناسب با مدیران و دست اندرکاران همراهی شود تا در آینده شکاف موجود بین گروه های ارائه دهنده خدمت به حداقل ممکن و سقف منطقی برسد.
وزیر بهداشت همچنین در این حکم به حمایت از حقوق شهروندی بیماران نیز اشاره و بیان کرد: ضروری است راهکارهای مناسب ارزشیابی خدمات کادر پرستاری اعم از بخش خصوصی، دولتی و غیره اعلام شود. احترام به بیمار و همراهان وی و انجام درست وظایف و تکالیف فنی و حرفه ای از اهم تعهدات کلیه همکاران پرستار است که ضرورت دارد مورد پایش مستمر قرار گرفته و به موقع گزارش شود.
وی همچنین به موضوع آموزش پرستاران نیز اشاره کرده و نوشته است: تعطیلی مقاطع تحصیلی پایین و گرایش به سمت تحصیلات تکمیلی، با وجود صرف منابع سنگین کشور را با کمبود کادر پرستاری در بعضی مناطق جهت راه اندازی تخت های جدید رو به رو کرده که ضروری است در این مورد سریعا بازنگری شود.
نمکی ادامه داد: پرستاران هنوز به جای جامعه محوری، به روش بیمارستان محور تربیت می شوند که با همکاری معاونت آموزشی وزارت بهداشت باید این نقیص برطرف شود. قابلیت پرستاران به عنوان یکی از ارکان نظام ارائه خدمت باید تقویت شود تا بتوانند به عنوان افراد چند وجهی در همه عرصه های نظام سلامت اعم از پیشگیری، درمان و توانبخشی ارائه خدمت کنند.
وزیر بهداشت به موضوع تقویت پرستاری در منزل نیر پرداخته و نوشته است: نگهداری طولانی مدت بیماران مزمن و کسانی که ماندنشان در بخش مراقبت های ویژه فقط به دلیل مراقبت های پرستاری است هزینه های کمرشکنی به بیمار و نظام سلامت تحمیل می کند که با شیوه «پرستاری در منزل» می توان علاوه بر کاهش بار روانی مردم، هزینه های نظام سلامت را نیز کاهش داد. بدیهی است باید تلاش کنیم تا این خدمات تحت پوشش سازمان های بیمه گر قرار گیرد.
اجتمام *۹۴۸۲ * ۳۰۶۳
انتهای پیام/