مقام های چین و آمریکا در پایان گفت و گوهای تجاری سکوت کردند

پکن- ایرنا- هیات های چین و آمریکا روز پنجشنبه در پایان نخستین روز از گفت و گوهای دو کشور برای رفع اختلافات تجاری به اظهارات بسیار مبهم و یا سکوت بسنده کردند. به گزارش ایرنا تلویزیون فونیکس هنگ کنگ روز پنجشنبه گزارش کرد 'لیایو مین' معاون وزیر دارایی چین که از جمله اعضای هیات مذاکره […]

پکن- ایرنا- هیات های چین و آمریکا روز پنجشنبه در پایان نخستین روز از گفت و گوهای دو کشور برای رفع اختلافات تجاری به اظهارات بسیار مبهم و یا سکوت بسنده کردند.

به گزارش ایرنا تلویزیون فونیکس هنگ کنگ روز پنجشنبه گزارش کرد 'لیایو مین' معاون وزیر دارایی چین که از جمله اعضای هیات مذاکره کننده در واشنگتن بود در پاسخ به سوالات خبرنگاران درباره نتیجه گفت و گوها در پایان روز اول فقط گفت که دارد برای صرف شام به جایی دیگر می رود.
در همین حال 'لری کودلوو' از وزارت بازرگانی آمریکا و یکی از مشاوران دونالد ترامپ رییس جمهوری آن کشور نیز پس از این مذاکرات حاضر به پاسخگویی به سوالات خبرنگاران نشد.
در این میان فقط 'استیون منوچین' وزیر خزانه داری آمریکا به این بسنده کرد که هیات های آمریکا و چین در روز پنجشنبه گفت و گوهای خوبی داشته اند اگرچه بنا به این گزارش هیچ یک از اعضای این دو هیات حاضر به تایید مثبت بودن گفت و گوها نشدند.
از سوی دیگر اعلام شده است که' لیو خه' معاون نخست وزیر چین و رییس هیات مذاکره کننده پس از این گفت و گوها قرار است با دونالد ترامپ دیدار کند و شاید این موضوع باعث شود تا نیروی تازه ای به مذاکرات تزریق شود.
با این وصف، تحولات این روزها نشان می دهد که دو کشور کار سختی برای پیشبرد مذاکرات دارند زیرا از یک سو مقام های سازمان سیا، چین را متهم کرده اند که در کنار روسیه بزرگترین تهدید امنیتی و سایبری علیه واشنگتن محسوب می شود.
در تایوان هم سفیر آمریکا به چین هشدار داده است نمی تواند با اجبار و زور، تایپه را برای گفت و گوهای وحدت به پای میز بکشاند و این روند زورگویی از جمله قلدری نظامی چین برای آمریکا قابل قبول نیست.
اداره نمایندگی تجاری آمریکا هم در حاشیه گفت و گوها بیانیه ای منتشر کرده و در آن آورده است که چین باید به تعهداتش برای توقف انتقال اجباری فنآوری پایبند باشد.
آساق**۲۳۱**۱۹۰۴**