ممنوعیت ورود گردشگران آمریکایی به ایران

معاون گردشگری کشور درباره‌ مواضع رسمی در برابر سفر گردشگران آمریکایی به ایران با توجه به شرایط اخیر، اظهار کرد:‌ این موضوع در حوزه وزارت خارجه است که براساس بیانیه‌های صادر شده، مواضع آن کاملا روشن است. به گزارش صافی، مرتضی رحمانی‌موحد در حاشیه‌ی نشست خبری که پیش از ظهر امروز، شنبه ۱۶ بهمن‌ماه با […]

معاون گردشگری کشور درباره‌ مواضع رسمی در برابر سفر گردشگران آمریکایی به ایران با توجه به شرایط اخیر، اظهار کرد:‌ این موضوع در حوزه وزارت خارجه است که براساس بیانیه‌های صادر شده، مواضع آن کاملا روشن است.

به گزارش صافی، مرتضی رحمانی‌موحد در حاشیه‌ی نشست خبری که پیش از ظهر امروز، شنبه ۱۶ بهمن‌ماه با حضور جمعی از رسانه‌ها در محل این معاونت برگزار شد، در پاسخ به پرسش خبرنگار ایسنا درباره‌ وضعیت سفر گردشگران آمریکایی به ایران با توجه به ابراز نگرانی آن‌ها تحت تأثیر سیاست‌های اخیر دولت آمریکا و اعلام وزارت خارجه ایران برای مقابله به مثل، گفت: صدور روادید و رفت و آمد اتباع خارجی در حوزه‌ی مسؤولیتی وزارت امور خارجه کشورمان است که تاکنون درباره‌ی سیاست‌های آمریکا دو بیانیه صادر کرده که مواضع آن نیز کاملا روشن بوده است، همان‌طور که نسبت به سفر تیم ملی کشتی آمریکا برای حضور در جام جهانی در کرمانشاه اعمال شد.

او ادامه داد: سازمان میراث فرهنگی و گردشگری همکاری خوبی با وزارت خارجه دارد و همواره با در نظر گرفتن ملاحظات و امنیت کشور درباره‌ی روند ورود گردشگران با یکدیگر گفت‌وگو داشته‌اند، بویژه آن‌که بخش عمده‌ای از رفت‌وآمدهای کشور را گردشگران تشکیل می‌دهند. بنابراین سازمان میراث فرهنگی و گردشگری همواره برای مشارکت در مکانیزم‌های تعریف شده، اعلام آمادگی کرده است.

رحمانی موحد همچنین یادآور شد: بنابر مصوبه سال ۱۳۹۲ دولت کمیته‌ای برای روادید گردشگران به ریاست سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تشکیل شد که باید از این ساختارهای قانونی برای گرفتن بهترین تصمیم‌ها استفاده کرد.

معاون گردشگری در عین حال گفت: ما نگرانی‌ها و دغدغه‌های موجود درباره سفر گردشگران آمریکایی را با وزارت خارجه در میان گذاشته‌ایم و برخی از موارد را در مدار خود فارغ از بحث‌های رسانه‌ای پیگیری کرده‌ایم.