مهلت سه ماهه وزیر کار به مدیران وزارتخانه اش برای کاهش حجم فساد

صافی نیوز / وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي گفت: خداوند را شاکرم که در تمام سال هاي بعد از انقلاب و به ويژه سال هاي اخير اين سازمان جزو سازمان هاي پويا بوده است. نسبت به دولت يازدهم و دوازدهم منتقد بوديم، اما اين وزارتخانه خوب کار کرده و در سازمان تامين اجتماعي نيز به ويژه در دو سال اخير کارهاي خوبي انجام شده است.

به گزارش صافی به نقل از ایسنا، حجت عبدالملکی در مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه اینجا وزارت مردم است زیرا بیشترین سطح تماس را با حوره های معیشتی و رفاهی مردم دارد گفت: بیش از ۵۰ درصد اتفافات در این راستا در تامین اجتماعی می افتد. به تامین اجتماعی عرق دارم زیرا اولین ورود پدرم به دولت از همین سازمان بود و اینجا را خانه خودمان می دانیم.

وی افزود: خداوند را شاکرم که در تمام سال های بعد از انقلاب و به ویژه سال های اخیر این سازمان جزو سازمان های پویا بوده است. نسبت به دولت یازدهم و دوازدهم منتقد بودیم اما این وزارتخانه خوب کار کرده و در سازمان تامین اجتماعی نیز به ویژه در دو سال اخیر کارهای خوبی انجام شده است.

وزیر رفاه با بیان اینکه باید از همکاران این سازمان و به ویژه دکتر سالاری قدردانی کنم گفت: ایشان تا لحظه های آخر مشغول حل مسائل چالشی بود. البته همه معاونان این وزارتخانه اینگونه هستند. امید است دکتر سالاری هرکجا هست با همین روحیه و قدرت کارهایی را انجام دهند. هرچند راه‌های بسیاری باید رفت.

وی تاکید کرد: مجموعه صندوقهای بازنشستگی حق الناس هستند و باید با این نگاه مدیریت کنیم. ما امانتدار مردم هستیم. با وجود اقدامات صورت گرفته هنوز رضایتمندی مردم در سطح بالایی حاصل نشده است. انتظار داریم حرکت با قدرت به سمت ارتقای دیجیتالی و کارآمد سازی اقتصادی محقق شود. شستا باید پرقدرت تر از قبل اداره شود.

عبدالملکی با بیان اینکه قائل به سلسله مراتب هستیم اظهار کرد: شستا زیرمجوعه تامین اجتماعی است و این سنتی که شاید خیلی سال برقرار و شاید ۱۵ سال است که اینگونه و شستا با وزیر کار می‌کند که سنت غلطی است و اگر وزیر کاری داشته باشد از مسیر مدیرعامل تامین اجتماعی باید پیگیری کند. نه فقط تامین اجتماعی بلکه در مجموعه های دیگر هم باید اینگونه باشد.

وزیررفاه با اشاره به اینکه ثروت زیادی در صندوق ها نهفته است و انتظار داریم با روش های مدیریتی کارامد و نوین به رشد آنها کمک کنیم گفت: اینها امانت هستند. در این مدت کوتاه دیده‌ام که خدماتی از سوی این شرکت ها به ستاد وزارتخانه می شود که این کار ممنوع است. اینکه امکاناتی از سوی سازمان ها و شرکت های زیرمجموعه برای سازمان مرکزی وزارتخانه هزینه شود، ممنوع است.

وی ادامه داد: انتظار تحول مدیریتی بنیادین در این شرکت ها را از آقای موسوی داریم و همچنین باید انتصابات در چارچوب و الگوهای تعریف شده به درستی انجام شود. باید پنج معیار اصلی را مورد توجه قرار دهیم. نخست انقلابی بودن است. دومین شاخص ناکارآمدی است؛ نباید از افراد ناکارامد استفاده کنیم. سوم دست پاک بودن است. شاخص چهارم فسادستیزی است. شاخص پنجم هم مردمی بودن است. 

عبدالملکی با بیان اینکه فسادستیزی یعنی بستن روزنه های فساد و مقررات‌زدایی را در اولین جلسه‌ در وزارتخانه از مدیران خواستم گفت: ارزیابی می‌کنیم و حجم فساد باید سه ماه دیگرکمتر شده باشد. باید به تفویض اختیار و تمرکززدایی توجه کنیم. 

وزیر رفاه در ادامه میرهاشم موسوی، مدیرعامل جدید سازمان تامین اجتماعی را نیز معرفی کرد و گفت: معتقدم این انتصاب، یک انتصاب بسیار کم نظیر و نادر است که در این وزارتخانه اتفاق می‌افتد. موسوی از ۱۲ سال قبل و از آن زمان که وزارت رفاه ادغام نشده بود پست های مدیریتی داشت در واحدهای ستادی مدیرکل بود و در صندوق عشایری حضور داشت و بعد از ادغام وزارتخانه نیز پست های مدیریتی داشت و از همین خانواده و جریان است و هر کجا بوده رفاه در دستور کار و برنامه هایش بوده و یکی از دو سه دانشمند برتر در حوزه رفاه و تامین اجتماعی است و این برای ما مهم است.

وی افزود: دکتر موسوی فردی است که اندیشه و نظریه دارد و برای ما مهم است که این اندیشه مبتنی بر تفکر اصیل اسلامی و انقلابی است. ایشان یک جوان دانای انقلابی و از مصادیق بارز این تعییر رهبری است. دکتر موسوی از امروز کارش را شروع می‌کند. تا فرایند صدور حکم مدیرعامل قطعی صادر شود. با اعضای هیئت امنا صحبت کردیم و تایید کردند و در اولین جلسه هیئت امنا حکمشان امضاء می شود. خواهیم دید که منشاء تحولات بزرگی خواهد بود.

انتهای پیام/