شهردار مراغه:

مهمترین دغدغه مجموعه شهرداری، ترافیک شهری است

صافی نیوز / شهردار مراغه از اجرای طرح های مناسب در آینده نزدیک برای گره گشایی از وضعیت ترافیکی درون شهری خبر داد.

به گزارش صافی، محمد مقتومی شهردار مراغه در جلسه شورای هماهنگی ترافیک این شهرستان با اعلام این خبر اظهار داشت: مهمترین دغدغه مجموعه شهرداری مراغه، گره گشایی از وضعیت ترافیکی درون شهری است و در آینده نزدیک طرح های مناسب برای رفع این مشکل اجرا خواهد شد.

وی افزود: نصب سرعت کاه در مسیر های گردشگری بلوار طبیعت و الزام واحدهای فعال در مسیرهای یادشده برای ایجاد پارکینگ داخلی راهگشا بوده و تا حد زیادی در جلوگیری از بروز حوادث ترافیکی موثر است.

شهردار مراغه از عدم همراهی بازاریان در هسته مرکزی شهر برای ایجاد پیاده راه به علت عدم پیوست فرهنگی خبر داد و گفت: با وجود اینکه این طرح حرکتی برای زیباسازی، ارتقای گردشگری و نیز موجب رونق واحدهای صنفی و بازار در این منطقه می شد، به دلیل عدم پیوست فرهنگی لازم مورد اقبال بازاریان قرار نگرفت.

مقتومی خاطرنشان کرد: اجرای پیاده راه در هسته مرکزی شهر می تواند راهکاری مناسب برای کاهش مشکل ترافیک درون شهری مراغه باشد.

حدفاصل بلوار طبیعت تا پارک معلم تعریض می شود

سیدعلی موسوی حسینی فرماندار مراغه در این نشست با اعلام این خبر اظهار داشت: اجرای سرعت کاه، ایجاد جدول جداکننده و تعریض مسیر گردشگری حدفاصل بلوار طبیعت تا پارک معلم مورد مطالعه قرار گرفته و با مشارکت شهرداری، بخشداری و دهیاری روستای نوا با اخذ مجوزهای لازم بزودی اجرایی می شود.

وی با اشاره به حوادث پیش آمده در مسیر روستای گردشگری علویان اشاره کرده و گفت: براساس مصوبه شورای ترافیک، چندین سرعت کاه به همراه علایم هشدار دهنده با نظر کارشناسان پلیس راهور ایجاد خواهد شد.

فرماندار مراغه افزود: با وجود انتقادهای فراوان، ایجاد سرعت کاه در مسیر یادشده در بروز حوادث تلخ رانندگی موثر خواهد بود.

موسوی حسینی گفت: سماندهی ترافیک شهری، تکمیل مرکز مانیتورینگ حمل و نقل و ترافیک و همچنین ارتقای کیفی دوربین های ترافیکی ضروری است و باید در دستور کار سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قرار گیرد.

انتهای پیام/