4:49 1403/02/17
رئیس سازمان صمت آذربایجان شرقی:‏

مواد معدنی آذربایجان شرقی باید از خام فروشی به محصول فروشی برسد

صافی نیوز – تبریز- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: مواد معدنی آذربایجان شرقی باید از خام فروشی به محصول ‏فروشی برسد.‏

به گزارش صافی نیوز، حبیب امین زاده ظهر چهارشنبه در مراسم تکریم و معارفه روسای سابق و جدید سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی اظهار داشت: نقشی که در شرایط فعلی، صنعت گران استان در شبکه اقتصادی کشور ایفا می کنند همانند مجاهدان زمان دفاع مقدس است که در این راستا افرادی که به این صنعت گران خدمت ارائه می دهند باید جهادگونه تلاش کنند.

وی با بیان اینکه صنعتگران استان از مظلوم ترین صنعتگران محسوب می شوند، گفت: زمانی آذربایجان شرقی تاسیس کننده و رونق دهنده صنایع بسیاری بود اما در شرایط فعلی، نقش خود را در صنایعی که زمانی تاسیس کننده و ایجاد کننده آن بوده از دست داده است.

امین زاده با بیان اینکه این استان در بخش معدن رتبه سوم معادن فلزی را در کشور داراست، گفت: کار استخراج در این معادن انجام یافته اما فرآوری و تولید محصول نهایی عملی نشده است که سعی خواهیم کرد تا مواد معدنی ما از خام فروشی به محصول فروشی که هم ارزش افزوده و هم میزان اشتغال بالایی دارد، برسد.

وی از تدوین برنامه ای بلندمدت برای توسعه نفلین سینیت و مس سونگون خبر داد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان افزود: در بخش تجارت نیز استان ما به عنوان دروازه ورود به اروپا بوده و زمینه لازم برای توسعه در داد وستد و بازرگانی را دارد و حتی با مشترکات فرهنگی و تاریخی که با دیگر کشوها دارد، می تواند به عنوان استان معین، محصولات سایر استان ها را صادر کند.

وی ادامه داد: اخیرا رایزن بازرگانی ما در جمهوری آذربایجان اعلام کرده است که صادرات زعفران از ایران به این کشور به صورت چمدانی اتفاق می افتد که خطر بسیار بزرگی محسوب می شود چرا که سود حاصل به تولید کننده نمی رسد و خطر از بین رفتن برند نیز وجود دارد.

امین زاده از ایجاد واحد نظارت بر صادرات در سازمان صمت استان خبر داد و گفت: بدین وسیله می توانیم این بخش را ارزیابی کنیم.

گفتنی است در این مراسم، حبیب امین زاده به عنوان رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان معرفی شده و از زحمات حسین نجاتی در این جایگاه قدردانی شد.

انتهای خبر/

سردبیر
سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *