موافقت چمران با اعلام اسامی ساختمان‌های ناایمن پایتخت

صافی نیوز / رئیس شورای شهر تهران گفت: موافق اعلام اسامی ساختمان‌های ناایمن پایتخت هستم و باید کمیته تخصصی درباره این ساختمان‌ها تشکیل شود.

به گزارش صافی به نقل از فارس، مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران در حاشیه صحن امروز شورادر جمع خبرنگاران درباره اعلام اسامی ساختمان های ناایمن اظهارداشت: ساختمان‌های ناایمن موضوع مهمی است که مورد توجه قرار گرفته و آتش نشانی بر اساس تخصص نظراتی را اعلام کرده است و برخی مراجع این نظرات را قبول نداشتند.

وس افزود: من موافقم که اعلام شود و مردم اطلاع داشته باشند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه باید ببینیم این ساختمان ها از منظری که بررسی شده، تمام شرایط را داشته یا نداشته است، تصریح کرد: نظر شهردار هم بر این اساس بوده است.

وی با اشاره به جلسه امروز خود با شهردار تهران یادآور شد: من در این جلسه موضوع تفویض اختیار صدور تاییدیه ایمنی به دفاتر خدمات الکترونیکی را مطرح می کنم که قرار است با چه نیرویی کار را دنبال کنند. همچنین این موضوع را مطرح خواهم کرد که بررسی ساختمان ها از لحاظ آتش سوزی بوده یا ایمنی سازه و پایداری نیز مورد نظر بوده است.

رئیس شورای شهر تهران گفت: باید کمیته تخصصی در این زمینه تشکیل شود و وزارت راه و شهرسازی نیز باید حضور داشته باشد و موضوع را بررسی کند. باید تصمیم جدی و نهایی گرفته شود و در خصوص این ساختمان ها رسیدگی صورت بگیرد که البته انجام می شود و هر هفته چند طرح مطرح می شود اما سرعت کم است و باید بیشتر شود. مسائل روز ایجاب می کند که جدی تر وارد شوند و همه دستگاه ها آمادگی دارند که همکاری کنند.

وی با بیان اینکه متاسفانه سازمان نظام مهندسی در دوره های گذشته کار درستی نکرده است، خاطرنشان کرد: هنوز آقای شکیب به صورت نهایی انتخاب نشده و باعث تاسف است. باید سریع‌تر به صورت قانونی کار ایشان شروع شود چون فرد خالصی است و به دنبال شرکت و شرکت بازی نیست. انتخاب اعضای نظام مهندسی انتخاب درستی بوده است. قطعا و یقینا از نظرات ایشان استفاده می‌کنیم.

انتهای پیام/