قالیباف:

مگر مجلس مکلف است هر چه دولت می‌گوید تصویب کند

صافی نیوز / رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اظهارات رئیس سازمان برنامه و بودجه که گفت لایحه مصوب مجلس شورای اسلامی ۴۴۳ همت با لایحه دولت مغایرت دارد، گفت: مگر مجلس مکلف است هر آنچه دولت می‌گوید را تصویب کند ما سقف بودجه را رعایت می‌کنیم اما مغایرت ممکن است ایجاد شود.

به گزارش صافی به نقل از ایسنا، سیدمسعود میرکاظمی در جلسه علنی امروز (سه شنبه) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ بیان کرد: ما همواره تلاش‌مان بر این است همانطور که نشان دادیم تعامل خوبی با کمیسیون تلفیق و همه نمایندگان داشته باشیم و هرجا که ممکن بوده نظر مثبت خود را اعلام کردیم و هر جا که مخاطره‌ای ایجاد شده به آن اشاره کردیم تا تصمیم درست گرفته شود. آنچه که بنده صبح گفتم این بود که ما هر روز تغییرات صورت گرفته را نسبت به لایحه دولت ثبت می‌کنیم و هرچند روز یکبار گزارش آن را ارائه می‌کنیم.

وی در ادامه اظهار کرد: رقمی که بنده به آن اشاره کردم ناترازی نبود بلکه مغایرت با لایحه دولت بود، بنده گفتم تاکنون ۴۴۳ همت مغایرت با لایحه دولت در بودجه ایجاد شده است. بنده کلمه ناترازی را به کار نبردم.

محمد باقر قالیباف در پاسخ به میرکاظمی بیان کرد: بنده هنوز کاغذی که صبح خواندم در دستم است بنده صبح گفتم ۴۰۰ همت مغایرت ایجاد شده است واقعا تعجب می‌کنم مگر مجلس مکلف است هرچه دولت گفته تصویب کند و مغایرتی در لایحه بودجه ایجاد نشود، مغایرت ممکن است ایجاد شود.

میرکاظمی در ادامه بیان کرد: کلمه مغایرت با ناترازی تفاوت زیادی دارد، رسانه‌ها از کلمه ناترازی استفاده کرده‌اند. ما هر روز تغییرات با لایحه را بررسی کرده و در هر تاریخ عدد مغایرت متفاوت است.

انتهای پیام/