فروغی:

می‌خواستم در فینال برای خودم تیر بزنم

صافی نیوز / دارنده مدال طلای تیراندازی المپیک گفت: در فینال استرسم کم شده بود چون حتی اگر هشتم هم می‌شدم خوب بود می‌خواستم برای رضایت خودم تیر بزنم.

به گزارش صافی به نقل از ایسنا، جواد فروغی که توانست در نخستین روز المپیک ۲۰۲۰ در ماده تپانچه بادی به نخستین مدال تیراندازی و اولین مدال طلای کاروان المپیک ایران دست یابد گفت: به خاطر شیوع کرونا با مشکلات عدیده ای روبه رو بودیم. تمریناتمان خشک در خانه و بدون شلیک داشتیم. کم کم که شرایط بهتر شد و تمرینات راه افتاد توانستیم چند مسابقه آنلاین هم با حضور کشورهای دیگر داشته باشیم و آمادگی را تقریبا حفظ کنیم. 

فروغی در ادامه گفت: در جام جهانی هند به مدال طلا رسیدیم، که تاکنون این مدال را در این سطح نداشتیم. در مسابقات جام جهانی کرواسی هم به مدال طلا رسیدیم. در این مسابقات علاوه بر مدال به آمادگی هم می رسیدیم. ما باید آمادگی و تکنیک خود را حفظ می‌کردیم.

دارنده طلای المپیک توکیو در رشته تیراندازی گفت: در مرحله مقدماتی المپیک در میانه راه به دلایلی که به لحاظ فنی جای بحث دارد، من فکر می‌کردم به فینال نرسم. در این شرایط می‌خواستم حداقل با رتبه دهم و یازدهم از خط بیرون بیایم و در رده های پانزدهم به بعد قرار نگیریم. خدا به من خیلی کمک کرد و شرایط را مدیریت کردم. زمانی که آقای نصر به من گفت به فینال می‌رسم خیلی خوشحال شدم.

فروغی در خصوص آرامشش در مرحله فینال گفت: در مرحله فینال استرسم کمتر شده بود. چون به آقای نصر مربی ام هم گفتم تا همینجا برای من کافی است. همین که به فینال رسیدم خوب است و اگر هشتم هم شوم خوب است. می‌خواستم در فینال برای رضایت خودم تیر بزنم. اما در این مرحله رفته رفته دیدم اختلافم با رقبا زیاد شده و جلو هستم. احساس کردم که باید همان نمره ۱۰ را در هر شلیک حفظ کنم تا در رنک یک بمانم. 

وی که در شبکه ورزش صحبت می‌کرد گفت: همینطور که در فینال پیش می‌رفتیم اشتباه رقبا خیلی زیاد می‌شد اما من اشتباه زیادی نداشتم. بنابراین با ۵ یا ۶ نمره اختلاف بازی را تمام کردم. این یک فاجعه برای نفر دوم به بعد است که این همه اختلاف وجود داشته باشد.

فروغی در خصوص مدال طلا و ساخت آن توضیح داد و گفت: در مسائلی که به کار و خانه مربوط باشد بررسی‌هایی می‌کنم. در مورد مدال هم برایم جالب بود که آنها از چه موادی ساخته می شوند و چه مقدار وزن دارند. مراحل ساخت آن را دنبال می‌کردم و دیدم که مدال طلا در اصل از آلیاژ نقره است.

وی گفت: اینها را می‌دیدم و جزو آرزوهایم بود که آن را لمس کنم. من می دانستم که وزن آن ۵۳۸ گرم و با طلا آب کاری شده است. نحوه دوخت بند کنارش را می‌دیدم. حتی در پروفایلم هم مدال را گذاشته بودم که دادگر به من گفته بود که خوب است که با هدف تمریناتم را دنبال می‌کنم. 

وی در ادامه گفت: این مدال طلا از جهت جنسش برای من طلایی نیست از این نظر که دل مردم را شاد کردم طلا است. من این مدال طلا را به رهبر انقلاب تقدیم می‌کنم و امیدوارم که پذیرا باشند. خوشحالم که در این شرایط سخت موجود مثل گرما و .. که تنها مختص ایران هم نیست دل مردم را شاد کردم. 

وی در پایان گفت: با این مدال طلا انگیزه خوبی در سایر ورزشکاران کاروان هم پیش آمد. امیدوارم که هم در تپانچه و هم در تفنگ و همچنین در سایر کاروان نیز اتفاقات خوبی رخ دهد.

فروغی گفت: من این پیروزی را متعلق به خودم نمی دانم. عامل این موفقیت را هم خودم نمی دانم چون لطف خدا بود. معتقدم نیرویی باید پشت تمرینات و تلاش ها باشد. نمی توانیم بگویم فقط تلاش بنده بوده که منجر به مدال شده است. چون مگر کشورهای چین، کره و .. با تمرین به این مدال نرسند قطعا پشت آن نیرویی بوده است.

انتهای پیام/