میزان بارش ها در سال آبی اخیر ۵ برابر شده است

وزیر نیرو تاکید کرد: نزولات آسمانی طی سال اخیر آبی، پنج برابر آنچه تا به حال بارش داشته‌ایم، بوده است. به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، رضا اردکانیان در پایان نشست هیات دولت در جمع خبرنگاران، در تشریح وضعیت سال آبی ۹۷ و ۹۸ گفت: وضعیت بسیار خوب بوده است و عمده‌ترین بارش‌ها را هم در […]

وزیر نیرو تاکید کرد: نزولات آسمانی طی سال اخیر آبی، پنج برابر آنچه تا به حال بارش داشته‌ایم، بوده است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، رضا اردکانیان در پایان نشست هیات دولت در جمع خبرنگاران، در تشریح وضعیت سال آبی ۹۷ و ۹۸ گفت: وضعیت بسیار خوب بوده است و عمده‌ترین بارش‌ها را هم در استان خوزستان داشتیم.

وی با بیان اینکه نزولات آسمانی طی سال اخیر آبی، پنج برابر آنچه تا به حال بارش داشته‌ایم، بوده است، اظهار داشت: خوشبختانه طی برنامه‌ریزی‌های انجام شده، این میزان نزولات آسمانی وارد سدهای بزرگ ما می‌شود.

این عضو دولت تدبیر و امید ادامه داد: ما ورودی شش هزار و ۸۰۰ متر مکعب در ثانیه را در مخزن سد کرخه داشتیم. همچنین ورودی آب در مخزن سد دز، پنج هزار و ۳۰۰ متر مکعب در ثانیه بوده است.

اردکانیان با بیان اینکه اگر برنامه‌‌‌‌ریزی‌‌‌ها از قبل انجام نمی‌‌شد و پیش‌‌بینی‌‌ها انجام نمی‌گرفت، روندیابی سیل و تسکین دادن آن به این خوبی انجام نمی‌‌‌‌شد، تصریح کرد: در حالی‌که این ورودی‌‌های خوب را داشتیم، باید خروجی سدهای ما کمتر از ۴۰۰ متر مکعب بر ثانیه باشد.

ادامه دارد…